عمومی | دانشگاه مازندران

مراسم سلوک گمنامی، دهمین یادواره دو شهید خوش نام و شهدای دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، مراسم سلوک گمنامی، دهمین یادواره دو شهید خوش نام و شهدای دانشگاه با حضور مسئولان و جمع کثیری از دانشگاهیان در مسجد حضرت امام جعفر صادق(ع) پردیس دانشگاه برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در این مراسم که با قرائت زیارت عاشورا، روایت گری، سخنرانی، نمایش، شعرخوانی، مداحی و ادای احترام به شهدای دانشگاه همراه بود، دکتر یحیی طالبی رستمی سرپرست دانشگاه مازندران در سخنان کوتاهی ضمن گرامی داشت سال‌روز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، از همه کسانی که در برپایی این مراسم نقش داشتند تشکر کرد.
دکتر طالبی رستمی در ابتدای سخنانش، با اشاره به تجاوزگری‌های بیگانگان در طول تاریخ گفت: اگر نگاهی گذرا به تاریخ ایران داشته باشیم متوجه می شویم زمانی که بیگانگان، از روی خشم و غضب، گوشه چشمی به سرزمین ما داشته و قصد دشمنی و تجاوزگری داشتند، حاکمان و شاهان بی کفایت وقت، به راحتی قسمت اعظم خاک ایران را تقدیم آنان می کردند و امروز هر ایرانی که به این تاریخ می نگرد جز شرمندگی و خجالت زدگی، چیز دیگری نصیبش نمی شود.
سرپرست دانشگاه مازندران سپس گریزی به جنگ تحمیلی هشت ساله زد و افزود: با نگاهی به هشت سال دفاع مقدس می بینیم دشمن بعثی عراق که در آن زمان با حمایت کشورهای غربی و مخصوصا آمریکا، قرار بود در طی سه روز، خوزستان و سپس در طول یک هفته، تهران را فتح کنند، اما بعد از هشت سال مقاومت و ایستادگی ملت ایران رو به رو شده و نتوانستند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی را اشغال نمایند. بی تردید آیندگان با هر نگاهی، هرگاه به این بخش از تاریخ می نگرند، یقینا به نیاکان خود افتخار خواهند کرد.
دکتر طالبی در بخش دیگری از سخنانش با اذعان به این مطلب که این افتخار میسر نشد مگر با همت، حمیت، غیرت، شجاعت، مقاومت، ایثارگری، ازخودگذشتگی، جانبازی و در نهایت شهادت بسیاری از جوانان این مرز و بوم که توانستند در راه استقلال و سربلندی کشورمان دفاع کرده و آرمان های انقلاب را حفظ نمایند.، تاکید کرد: معتقدم اگر می خواهیم به سعادت برسیم، راهی جز پیمودن راه شهدا نخواهیم داشت و می بایست ضمن اینکه در مسیر شهدا قدم برمی‌داریم، فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه گسترش دهیم.
سرپرست دانشگاه مازندران سپس با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری( شهدا امروز با هویت و معنویت خود از اسلام دفاع می کنند)، اذعان داشت: هر چه از شهادت و شهدا یاد کنیم، این مهم در عاقبت و سعادت ما تاثیر خواهد گذاشت و اینکه امروز یادی از شهدای گران قدر می کنیم و به احترام آنها مراسم برپا می‌داریم، اینگونه نیست که شهدای عزیز به ما نیاز داشته باشند، از طرفی، وقتی که یادی از اهل بیت و بویژه حضرت امام حسین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) می کنیم و در مصائب آنها اشک می ریزیم، یقینا این بزرگواران نیازی به اشک و گریه ما ندارند ولی ما به دو دلیل، اول اینکه محبت، مودت و ارادت خودمان را نسبت به این خاندان بزرگوار ابراز کنیم و دوم اینکه از این طریق، دل هامان را صیقل دهیم تا به معنویت بیشتری دست یابیم.
دکتر طالبی در پایان سخنانش، بار دیگر  تاکید کرد: اگر یادی از شهدا می کنیم در واقع می‌خواهیم فرهنگ ایثار، گذشت و از خودگذشتگی را از شهدای گران قدر بیاموزیم و در زندگی خود فرهنگ سازی نماییم که این مهم قطعا به کار ما خواهد آمد.
یادآور می شود: دهمین یادواره دو شهید خوش نام و شهدای دانشگاه با عنوان سلوک گمنامی، با حضور مسئولان و جمع کثیری از دانشگاهیان بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت امام جعفر صادق(ع) پردیس دانشگاه آغاز و با صرف شام به پایان رسید.

تصاویر بیشتر
روابط عمومی دانشگاه مازندران
امور رسانه های گروهی