عمومی | مرکز آموزش عالی شهید رجایی بابل

دکتر خنیفر در مراسم تقدیر از نمایندگان دانشجومعلمان: دانشجومعلمان باید مطالبه گر حق جو باشند نه تخریب گر تلخ گو

طی مراسمی با حضور رییس دانشگاه فرهنگیان و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از نمایندگان دانشجو معلمان برای بیان شایسته مطالبات در حضور وزیر آموزش و پرورش تقدیر شد.

دکتر خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان ضمن تبریک میلاد حضرت امام حسن عسکری(ع) و گرامیداشت روز حوزه و دانشگاه گفت: نشست صمیمی دانشجومعلمان با وزیر آموزش و پرورش از معدود جلساتی بود که با متانت، رزانت کامل، و ابراز حریت در کلام و ادب شاهد آن بودیم.

وی در ادامه تصریح کرد: انتظار داریم که شما به عنوان معلمان تراز نظام جمهوری اسلامی و معلمانِ شایسته دانش آموزان، شجاع، امین، اهل گفتمان و با صداقت، صراحت و ادب گفتاری باشید.

دکتر خنیفر با بیان اینکه این حضور موجب شد تا افتخار کنیم که فرزندان ما برای کار معلمی درست انتخاب شدند، افزود: شما دانشجومعلمان باید مطالبه گر حق جو باشید نه تخریب گر تلخ گو.

وی مدیریت دانشگاه فرهنگیان را در خدمت شکل گیری و تکامل دانشجومعلمان دانست و اظهار کرد: مطالبات دانشجومعلمان در حوزه تحقیق و پژوهش نقطه عطف و انگیزه ای برای دانشگاه است تا با اهتمام ویژه در راستای کیفیت بخشی به فعالیت های، علمی، پژوهشی و فرهنگی قدم بردارند.

رییس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به خلاء معلم و ضرورت اهتمام ویژه در حل بحران، گفت: ارکان نظام جمهوری اسلامی همه به سمت کمک به دانشگاه فرهنگیان آمدند و از شما می خواهیم تا با تامل و درنگ خود ما را در این راه همراهی کنید.

وی با بیان اینکه معلم محقق و با مطالعه، هم محبوب دل ها است و هم آینده خود را تضمین می کند، تصریح کرد: از مطالب جدید استقبال کنید و همیشه در رشته خود سرآمد باشید.

دکتر خنیفر در ادامه به دانشجو معلمان توصیه کرد: با لبخند وارد کلاس شوید، هر مشکلی دارید پشت در کلاس بگذارید، نگاه خود را به تعداددانش آموزان تکثیر کنید، با ادبیات، نگاه و گفتار مثبت  بگذارید، دانش آموزان از بودن با شما لذت ببرند و در نهایت دانش آموزانی قوی و میهن دوست بار بیاورید.

وی در پایان با بیان اینکه لذتی از کار معلمی، پژوهش و علم بالاتر نیست، ابراز امیدواری کرد: در مسیر انتخابی موفق باشید، زیرا در انتخاب کار معلمی دستی از غیب در کار است.

همچنین در پایان دانشجو معلمان به بیان مطالب و پیشنهادات خود در خصوص مشکلات و سرفصل های رشته ی دانش آموزان با نیازهای خاص، کارورزی این رشته، نگاه فاخر به جایگاه معلم، نگاه برابر به تشکل ها در سازمان مرکزی، پژوهش محور شدن فضای دانشگاه، توانمند سازی استادن در خصوص تدریس سند تحول بنیادین، ضرورت پیگیری مطالبات بیان شده از سوی دانشجو معلمان در نشست صمیمی از سوی مدیریت دانشگاه و...  پرداختند.