عمومی | پژوهشگاه فضایی ایران

برنامه ریزی برای ایجاد پارک گردشگری فضاپایه در تپه های مریخی دامغان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت : سازمان فضایی ایران با بهره گیری از جذابیت های این منطقه که شبیه ترین نقطه کره زمین به مریخ است در قالب یک طرح سه ساله، پارک ویژه گردشگری ایجاد می کند.

سید مسعود میررضایی افزود : این طرح در پنج مرحله اجرایی می شود که اولین مرحله آن تا پایان سال ۹۷ برای جذب گردشگران نوروزی آماده سازی خواهد شد.

به گفته وی ، پارک گردشگری فضاپایه در تپه های مریخی دامغان با ۷۰ میلیارد تومان اعتبار ساخته می شود و در اجرای آن چهار نقطه با جذابیت های کم وزنی و بی وزنی، شبیه سازی راه رفتن روی سطح مریخ و خودروهای ویژه فضایی، تله کابین و بازدید هوایی از منطقه در نظر گرفته شده است.

میررضایی اجرای تورهای یک تا پنج روزه گردشگری بین المللی ویژه متقاضیان خارجی برای این منطقه را یاد آور شد و گفت : در کنار این پارک مجموعه ای گردشگری بومی و محلی، بازدید از معادن نمک، رصد آسمان در شب و سکونت در خانه های بوم گردی برنامه ریزی شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان افزود : بازدید میدانی از منطقه برای برنامه ریزی نهایی ساخت پارک فضایی با حضور دستیار ارشد سازمان فضایی ایران و دو نفر استادان دانشگاه صنعتی شریف و جمعی از مسئولان و متخصصان استانی صورت گرفته است.

سازمان فضایی ایران چهار نقطه تپه های مریخی دامغان، دره ستارگان قشم، کوههای تاق چابهار و گندم بریان کویر لوت در کرمان را برای ساخت پارک گردشگری فضاپایه انتخاب کرده است که اولویت اول با تپه های مریخی دامغان است.