عمومی | دانشگاه امام صادق

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعدی در دیدار اساتید دانشگاه‌های آفریقا عنوان کرد: «صلح» و «عدالت» دو مسئله مهم جهان معاصر

آقایان دکتر مایکل هاینتس رئیس دانشکده فلسفه دانشگاه نورث وست آفریقای جنوبی، دکتر ماتیاس ایدر مشاور دانشگاه تانگازا در زمینه گفتگوی ادیان و ماگانیا اینوسنت کشیش و رئیس دپارتمان مطالعات اسلامی دانشگاه تانگازا کنیا از اساتید دانشگاه‌های آفریقا ظهر امروز با رئیس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام دیدار کردند.

دراین دیدار که آقایان دکتر گودرزی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکترغلامی رئیس دانشکده معارف اسلامی و حقوق، دکتر اکبری عضو هیات علمی گروه فلسفه و کلام و دکتر شریعت عضو هیات علمی دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین دکترسعدی با اشاره به نزدیکی آموزه‌های مسیحیت در انجیل با معارف شیعه در موضوع آخرالزمان، رجعت حضرت مسیح علیه‌السلام را یکی از نکات مشترک و قابل توجه این آموزه‌ها دانست.

رئیس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام تربیت مدیران تراز انقلاب اسلامی و تولید علوم انسانی اسلامی را از اهداف تاسیس دانشگاه برشمرد و اضافه کرد علوم انسانی در هر جامعه باید برآمده از خود آن جامعه و با توجه به مسائل آن جامعه باشد و ترجمه صرف علوم انسانی غربی نمی‌تواند مسائل اجتماعی را حل کند.

حجت الاسلام و المسلمین دکترسعدی «صلح» و «عدالت» را دو مسئله مهم جهان معاصر عنوان کرد و با اشاره به ناتوانی سیاست‌مداران در حل مشکلات جوامع بشری، راه رسیدن به صلح و عدالت را همکاری و هم‌فکری دانشمندان «فلسفه و تفکر» و «دین» برشمرد.

رئیس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام در پایان با خوش‌آمدگویی مجدد به اساتید دانشگاه، تقویت گفتگوهای علمی را از اهداف دانشگاه عنوان و ارتباطات بین‌المللی علمی را از اهداف دانشگاه امام صادق علیه‌السلام دانست.

در این دیدار اساتید دانشگاه‌های آفریقا با اشاره به رشد اسلام در جوامع آفریقایی، تعامل با اسلام و مسلمانان را از دغدغه‌های مجامع علمی در آفریقا برشمردند. تفکیک حقیقت معارف اسلامی و مسیحی از افراط‌گرایی به نام دین، از دیگر مطالبی بود که در این دیدار مورد بحث قرار گرفت.

برای مشاهده تصاویر کلیک نمایید.