عمومی | دانشگاه فناوری های نوین سبزوار

نشست خبری ریاست و معاون پژوهشی دانشگاه با اصحاب رسانه

به مناسبت هفته پژوهش نشست خبری ریاست و معاون پژوهشی دانشگاه با اصحاب رسانه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این نشست صمیمی که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار گردید؛دکتر امیر احمدی ریاست دانشگاه ضمن خوش آمد گویی به مهمانان و تبریک هفته پژوهش و فناوری به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

در این نشست ریاست دانشگاه با بیان مشکلات دانشگاه از ابتدا تاکنون به ارائه دستاوردهای دانشگاه طی دو سال اخیر پرداختند و افزودند: وجه تمایز  دانشگاه های نسل سوم از جمله دانشگاه فناوری های نوین سبزوار، پرداختن به امر پژوهش و سرمایه گذاری در این خصوص می باشد و این مستلزم توجه به همه ابعاد علمی و آموزشی می باشد که این دانشگاه با تاکید بر پژوهش و فناوری های نو و جدید سعی در تحقق این امر دارد.

در ادامه نشست دکتر ملکی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه به بیان دستاوردهای پژوهشی دانشگاه پرداختند و ابراز نمودند: طی یک سال اخیر در حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی پیشرفت های چشمگیری داشته ایم و توانسته ایم با تاکید بر امر پژوهش و فناوری راهی جدید و نو را در این حوزه ایجاد کنیم و تحرک و پویایی دانشجویان در تحقیق و پژوهش بیشتر از قبل گردیده است.

در این نشست دکتر امیر احمدی در پاسخ به سوالی درباره رشته های موجود در دانشگاه  بیان نمودند:۳ رشته در حال حاضر در دانشگاه وجود دارد که با پیگیری های صورت گرفته مجوز ایجاد دو رشته دیگر نیز اخذ گردیده است و امیدواریم بتوانیم تا سال آینده به این تعداد بیافزاییم تا زمینه برای ایجاد یک دانشکده دیگر ایجاد شود.ایشان همچنین در خصوص مشکلات خوابگاه های دانشجویی افزودند: از ابتدای سال تحصیلی جدید تاکنون با سرکشی ها و بازدیدهای متوالی از خوابگاه های دانشجویی توانسته ایم مشکلات و کمبود های خوابگاه ها را تا حدود زیادی برطرف نماییم.

دکتر ملکی معاون پژوهشی دانشگاه در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص تعداد دانشجویان دانشگاه فرمودند:

در سال تحصیلی جدید دانشگاه  با وجود کاهش جذب دانشجو در سایر  دانشگاه ها، در این دانشگاه جذب دانشجو افزایش ۱۰ درصدی داشته است. همچنین ایشان در پاسخ به سوالی در مورد تعداد اعضای هیات علمی بیان کردند: در روند جذب اعضای هیات علمی در حال حاضر مجوز جذب ۱۶ نفر اخذ گردیده است که میتوانیم با این تعداد جذب گامی بلند در تسریع پیشرفت این دانشگاه برداریم.