عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

همایش گرامیداشت هفته پژوهش و فن آوری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد

وبدا؛ همایش گرامیداشت هفته پژوهش و فن آوری در بیست و هفتمین روز از آذرماه ۹۷، با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، معاونین تحقیقات و فناوری، فرهنگی و دانشجویی، اجتماعی و اعضای هیات علمی دانشگاه، دانشجویان و کارکنان در سالن اجتماعات مجتمع رحمتیه دانشگاه برگزار شد.
در این همایش ضمن حضور پرشور محققین و همکاران از پژوهشگران برتر استانی و دانشگاهی تجلیل بعمل آمد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان در ابتدای این همایش با ابراز خرسندی از اینکه فعالیت های پژوهشی دانشگاه در سال های اخیر موجب افتخار و فخر دانشگاه گردیده است از زحمات تمامی تلاشگران این عرصه تقدیر کرد.
دکتر مجید شیرانی افزود: هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد که توسعه فردی و اجتماعی که مهترین مولفه  پیشرفت هر کشوری است از مسیر کسب دانش میگذرد ‌
وی با بیان اینکه تمامی علوم کشف شده برگرفته از ذره ای از دانش الهی است اظهار داشت: کسب دانش دارای پروسه مشخصی است که طی آن نیازمند صرف هزینه و تلاش است، حال آنکه برای رسیدن به دانش باید قابلیت ها را شناسایی و سطحی از دانش که قصد رسیدن به آن را داریم باید از پیش تعیین شود.
دکتر شیرانی گفت: آثار و نتایج مطالعات نشان می دهد افراد و کشورهایی به کمال و پیشرفت رسیده اند که موفق به کسب دانش شده اند.
وی در ادامه تاکید کرد:
:اگرچه ما در برخی علوم عقب افتادگیهایی داریم اما خوشبختانه در عرصه علوم پزشکی در مرزهای  دانش قرار گرفته ایم بطوری که می توان گفت؛ نه تنها از بسیاری از کشورها عقب تر نیستیم بلکه در مرحله ای قرار گرفته ایم که اگر ساختارها درست باشند و درست عمل شود می توانیم ادعای تولید دانش داشته باشیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان گفت: هم اکنون به لحاظ کمیت در عرصه پژوهشی دارای موفقیت های قابل توجهی هستیم لذا باید از این مرحله خارج و به سمت کنترل هزینه ها و تحقق پژوهش ها برویم.
دکتر شیرانی ادامه داد: برای تامین اهداف تحقیقات و تولید علم و دانش باید ساختارها را تغییر داد و زیر ساخت ها را فراهم کرد و از انجام کارهای تکراری پرهیز شود .
وی افزود: تحقیقات باید سفارشی انجام شود تا ضمن صرفه جویی در هزینه ها، نتایج نیز به کار گرفته شود.
وی در ادامه نیز توصیه کرد: برای پایان نامه ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای و حتی برای رشته های تخصصی بهتر است طرح موضوع شود تا ضمن هدفمند انجام شدن تحقیقات، اثربخشی آن بیشتر و هزینه ها کاهش پیدا کند.
دکتر شیرانی در ادامه برای دریافت پیشنهادات و استفاده از نظر صاحب نظران این عرصه برای کاهش هزینه ها و اثر بخشی فعالیت های تحقیقاتی اعلام آمادگی کرد.