عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

وزیر راه و شهرسازی: دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایران در حوزه حمل و نقل، موثر بوده است

وزیر راه و شهرسازی: دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایران در حوزه حمل و نقل، موثر بوده است

مهندس اسلامی (وزیر راه و شهرسازی)، در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هیات رییسه و اعضای هیات علمی دانشگاه، بیست و ششم آذر ۱۳۹۷ در دانشگاه برگزار شد، سخنرانی کرد.
وزیر راه و شهرسازی ضمن تبریک هفته پژوهش و روز حمل و نقل، با تاکید بر اینکه حاصل آموزش و پژوهش در دانشگاه ها به طور قطع و یقین باید توسعه متوازن فرهنگ، قدرت و در نهایت کسب و کار باشد، گفت: پژوهش و آموزشی که نتواند به  این سه مولفه اصلی برسد تا زندگی و معیشت جامعه را بهبود دهد، تاثیرگذار نخواهد بود و ما باید به این سمت حرکت کنیم.
مهندس اسلامی توضیح داد: در کشور آلمان در کمتر از یک دهه گذشته، فعالیت ۲۷۰ دانشگاه به دلیل تربیت دانش آموختگان بیکار، متوقف شد و این دانشگاهها ماموریت خود را به سمت کارآفرینی تغییر دادند. وی تاکید کرد: دانشگاههای ما  نیز باید کارآفرینی و تربیت دانش آموختگان با مهارت را یکی از ماموریت‌ های اصلی خود قرار دهند.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت دانشی داخلی برای رسیدن به اقتدار صنعتی، گفت: تحریم‌ های فعلی، بهترین شرایط برای استفاده از ظرفیتهای دانشی و منابع انسانی به منظور رسیدن به توسعه و رفع مشکلات است. ما در شرایط فعلی تحریم می توانیم با اتکا به همین توانایی داخلی به اقتدار اقتصادی دست یابیم و اگر این فرصت از دست برو، به سادگی قابل برگشت نیست. وی افزود: من معتقد هستم این قابلیت به صورت بالقوه در کشور ما وجود دارد.
مهندس اسلامی با اشاره به اینکه حوزه حمل و نقل، نیازمند کمک پژوهشگران جوان دانشگاهی است، افزود: ما در حوزه حمل و نقل، به دانشجویان پژوهشگر علمی نیازمندیم تا بتوانیم در برنامه ها وچشم ‌اندازهای حوزه حمل و نقل پیشرفت کنیم.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه دانشگاه علم و صنعت ایران در حوزه حمل و نقل تصریح کرد: این دانشگاه به دانشگاهی کاربردی معروف است که دانش ‌آموختگان آن نیز مسئولیت اجرایی دارند و می ‌توانند در حوزه حمل و نقل، به عنوان بازوی اجرایی وزارت راه و شهرسازی موثر باشند.
مهندس اسلامی گفت: باعث افتخار است که دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایران در جهت گیری های خود در حوزه حمل و نقل، موثر بوده و تاثیرگذاری آن باید به شکوفایی این صنعت بیانجامد.
وی تاکید کرد: جهت گیری ‌های خوبی در عرصه حمل و نقل در دانشگاه علم و صنعت ایران صورت گرفته و ما افتخار این را داریم که همکاریهای مشترکی با این دانشگاه داشته باشیم و از ظرفیتهای داخلی در ساخت و سازها و حمل و نقل استفاده کنیم.
وزیر راه و شهرسازی در خاتمه تصریح کرد: «پژوهش مساله محور»، باید به «پژوهش توسعه محور» تبدیل شود تا بتوانیم زیرساخت ‌های جامعه را با استفاده از علم و دانش روز تقویت کنیم.

Sapp.ir/iust_iran