عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

گرامیداشت هفته پژوهش در واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری/ تجلیل از پژوهشگران بر‌تر

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری، همراه با تجلیل از پژوهشگران بر‌تر دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری با حضور مهندس حسین پور جمال معاون اداره صنعت و تجارت شهرستان ری، دکتر علی عبدالعالی عضو هیات علمی و دانشیار دانشگاه علم و صنعت، دکتر سعید قاضی مغربی رئیس واحد، اعضای هیات رئیسه وجمع کثیری از استادان و دانشجویان در سالن خوارزمی واحد برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی واحد، دکتر سعید قاضی مغربی ضمن تبریک هفته پژوهش و قدردانی از فعالیت‌های پژوهشی انجام گرفته بر نقش و اهمیت تحقیق و پژوهش در کشور و دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: شاخص یک دانشگاه معتبر استفاده صحیح از دانش در جهت رفاه جامعه است و پژوهش یک درآمد پایدار است که اطلاعات پژوهشگر را به روز می کند.

رئیس واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری گفت: برگزاری هفته پژوهش و فناوری و به طبعه آن برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها در سراسر کشور، فرصت شناخت و ارتباط بیشتر پژوهشگران با یکدیگر را مهیا می سازد که این خود زمینه ساز  تقویت و تسهیل تبادل فناوری، حمایت و تامین نیازهای فناورانه ، بهره گیری از فنون تجاری سازی، انتقال و انتشار علوم و سایر نتایج تاثیر گذار بر امر توسعه کشور را در پی دارد.

وی عنوان کرد: با برنامه ریزی دقیق و صحیح باید گامی در جهت تبدیل این واحد دانشگاهی به دانشگاه حل مساله و نوآور برداریم و در این راستا با آموزش و پژوهش درست می توان این موفقیت را کسب نمود. هدف ما در یکسال اول تبدیل شدن به یک دانشگاه پژوهش کاربردی و در سال دوم تبدیل شدن به قطب حمل و نقل و ترافیک و در سال سوم تبدیل شدن به دانشگاه حل مساله است و ما در دانشگاه حل مساله بدنبال شناخت معضلات کشوریم چرا که حل مساله به هر طریقی منطقی نیست و در صورتی برای جامعه قابل پذیرش و توجیح است که در زمان درست و با هزینه مطلوب کارگشا باشد.

این مقام دانشگاهی تاکید کرد: شناخت معضلات کشور صرفاً با راه های علمی امکان پذیر نیست بلکه مهارتی است که بخشی از آن به شخصیت و بخشی به تجربه بازمی گردد.

قاضی مغربی آموزش را به عنوان هدف اصلی عنوان کرد و گفت: برای اساتیدی که تمایل به انجام پژوهش های کاربردی دارند فضای مناسبی را باید مهیا کرد  و انتظار ما از استادان تلاش در فضاهای بین رشته ای است تا علم و دانش محدود نشود و توانایی کاربرد آن کاهش نیابد.

رئیس واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری تاسیس مرکز آموزش مهارت محور، آموزش هدفمند، گسترش مراکز تحقیقاتی، گسترش آزمایشگاه های تحقیقاتی، راه اندازی مجلات علمی و پژوهشی، برگزاری همایش های شبکه های ارتباطی و حمل و نقل، استارتاپ ها را از جمله اهداف این واحد دانشگاهی بیان کرد.

دکتر سید مصطفی حسینی مزینانی معاون پژوهش و فناوری واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با تبریک هفته پژوهش، افتخارات و فعالیتهای حوزه پژوهش و فناوری واحد را یادآور شد و گفت: رسالت اصلی این واحد دانشگاهی حرکت به سمت دانشگاه حل مساله است و با حضور دکتر سعیدقاضی مغربی  بعنوان رئیس  این واحد دانشگاهی که دارای سابقه ی درخشان، طولانی و ریشه دار پژوهشی و بعنوان پژوهشگر برجسته در سطح کشور است ارتباط خوبی با صنایع و سازمان علمی و تحقیقاتی برقرار شده است و ایشان از زمان تصدی مسئولیت واحد عمدتاً برنامه هایی ارائه داده اند که  معطوف به فعالیت های پژوهشی بوده و در راستای  قطب شبکه های ارتباطی و حمل و نقل و ترافیک کشورست .

دکتر حسینی مزینانی از جمله اهداف این واحد دانشگاهی برای ارتقا به دانشگاه حل مساله را تدوین برنامه های راهبردی، انجام فعالیت های زیرساختی نظیر طراحی گردش کاری فرآیندهای پژوهشی، کد گذاری تمامی فرم های پژوهشی بر اساس استاندار ایزو، تهیه بانک اطلاعاتی از پایان نامه ها، مقالات و طرح های پژوهشی، مستند سازی مسابقات و همایش های برگزار شده، طراحی مجدد وب سایت حوزه پژوهش و قرار دادن بانک های اطلاعاتی در دسترس، توسعه برنامه های علمی و شبکه های ارتباطی و حمل و نقل، ارتباط با صنعت، حمایت از ایده های ثروت آفرین و درآمدزایی دانش بنیان، افزایش امور پژوهشی و تولید علم، فعالیت های دانشجویی عنوان کرد.

عضو هیات علمی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری با اشاره به چالش ها حوزه حمل و نقل و تقسیم بندی آن  به زیر ساخت، وسایل نقلیه و بهره برداری، اهمیت حمل و نقل را در حوزه ی سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،پدافند غیرعامل،امدادی،انسانی،فرهنگی و فنی بیان کرد و گفت: با تاسیس مراکز تحقیقات،تاسیس رشته های مرتبط عقد تفاهم نامه به دنبال برنامه ای بلند مدت در حل مشکلات ترافیک و حمل و نقل هستیم.

در ادامه دکتر علی عبدالعالی ضمن تبریک هفته پژوهش گفت: اگر مراکز آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی به این صورت که امروزه گسترش یافته است نبود جوانان ما را با معضلات بسیاری روبه رو می کرد، با کمک و همدلی و همراهی یکدیگر سعی کنیم آموزش را از پیش دبستانی تا پسا دکتری ارتقا دهیم.

شایان ذکر است دکتر علیرضا استعلاجی با کسب رتبه ۶۱/۱ از دانشکده علوم انسانی بعنوان پژوهشگر برتر سال ۹۷معرفی شد.

در بخش پایانی این مراسم همچنین از استادان فعال درحوزه پژوهش در دانشکده‌‌های واحد با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.