عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

۲۵ دی ماه آخرین مهلت ارسال مقاله به همایش«طب سنتی یک دهه فعالیت آکادمیک نقد گذشته، افق آینده»

همایش«طب سنتی یک دهه فعالیت آکادمیک نقد گذشته، افق آینده» بهمن ماه امسال به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

به گزارش وب دا، این همایش سوم و چهارم بهمن ماه در محورهای جایگاه طب سنتی و مکمل در دنیا، راهبرد سازمان جهانی بهداشت به طب سنتی و مکمل ،فرصت های فراروی نظام سلامت کشور در حوزه طب ایرانی و مکمل، چالش های آموزشی، پژوهشی و درمانی یک دهه فعالیت آکادمیک طب ایرانی،راهبرد ها و راهکارهای ارتقاء سطح آموزش، پژوهش و درمان در حوزه ی طب ایرانی و طب ایرانی فرصت ها و چالش های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در مشهد برگزار می شود.

طب ایرانی یکی از مکاتبی است که ریشه در تاریخ، تمدن و فرهنگ این سرزمین داشته و می­بایست به نحوی قانونمند، از روش­های درمانی ایمن و اثربخش آن استفاده کرد و به یقین این امر مستلزم روزآمد و کارآمد کردن حوزه ­های پژوهش و آموزش در طب سنتی است.

همایش«طب ایرانی و یک دهه فعالیت آکادمیک: نقد گذشته، افق آینده­» گامی است محکم و فرصتی است مغتنم در توسعه هدفمند و بالنده­ ی دانش­ محور میراث کهن ملی ایران زمین، که در آن سیاست­گذاران، مسئولین، اعضای هیات علمی، دانشجویان و پژوهشگران عرصه طب ایرانی گردهم آمده و با نگاهی منتقدانه، نقاط قوت و ضعف ساختاری و محتوایی حرکت آکادمیک طب ایرانی در کشور را مورد کنکاش و بررسی قرار می­دهند.

این همایش تلاشی است بسترساز برای اجرای بند دوازده سیاست­های کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری که در اثنای آن سند ملی توسعه طب سنتی ایران در اختیار مسئولین سازمان جهانی بهداشت قرار خواهد گرفت.

علاقمندان تا ۲۵ دی ماه مهلت دارند نسبت به ارسال مقاله به این همایش اقدام کنند همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به اینجا مراجعه کنند.

{jcomments on}