عمومی | دانشگاه فرهنگیان

برگزاری آیین نکوداشت استانی یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم در لرستان

سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان لرستان گفت: مراسم نکوداشت تربیت معلم دی ماه امسال با حضور مسئولان کشوری و استانی در لرستان برگزار می شود .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان لرستان ، علی آقایی جودکی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد با اشاره به برگزاری نکوداشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم در کشور اظهار داشت: امسال یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم در کشور و هفتادمین سال تاسیس آن در استان لرستان است .

وی افزود: به پاس نکوداشت تاسیس تربیت معلم در کشور، دانشگاه فرهنگیان مراسم نکوداشت یکصدمین سال و در استان ها براساس سال تاسیس این مراسم برگزار می شود .

رئیس دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: بنابر اهمیت تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان شایسته است این نکوداشت به بهترین نحو برگزار شود چراکه در رهگذر این گرامی داشت گفتمان کارآمدی نهاد تربیت معلم در جامعه و در میان خانواده ها نهادینه می شود .

وی با بیان اینکه تربیت معلم به عنوان یکی از ارکان اساسی تعلیم و تربیت و همچنین از مهمترین و دشوارترین فعالیت های هر جامعه ای محسوب می شود بیان کرد: اگرچه تربیت معلم در کشور ایران قدمت ۱۰۰ ساله دارد اما متاسفانه کمتر فرصتی برای معرفی این نهاد مهم و گفت وگو پیرامون آن اختصاص پیدا کرده و آن طور که باید تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان به جامعه معرفی نشده است بر همین اساس مردم نسبت به فعالیت و کارکرد این نهاد شناخت کافی ندارند ..

آقایی جودکی با اشاره به اینکه برگزاری نکوداشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم فرصتی برای تضارب آرا، اشتراک گذاری تجارب و دیدگاه های صاحب نظران در مورد تربیت معلم است خاطرنشان کرد: این نکوداشت فرصتی برای استفاده از تجربیات گذشتگان و فراهم کردن یک بستر مناسب جهت  تربیت معلمانی شایسته، مطلوب و در تراز جمهوری اسلامی است .

وی ضمن اهمیت برگزاری نکوداشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم تصریح کرد: چنانچه دانشگاه فرهنگیان بتواند این مراسم را به نحو مطلوب برگزار کند نقش مهمی در معرفی دانشگاه فرهنگیان و شناخت جامعه نسبت به کارکرد، رویکرد و فعالیت های این دانشگاه در راستای تربیت معلم خواهد داشت .

رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان با اشاره به اهداف نکوداشت تربیت معلم خاطر نشان کرد: بررسی سیر تحولی تربیت معلم در استان های کشور از تاسیس دارالمعلمین تا  دانشگاه فرهنگیان  ،گرامیداشت سال ها تلاش و پویایی تربیت معلم، انتقال تجارب پیشکسوتان و صاحب نظران و همچنین معرفی فعالیت های تربیت معلم به جامعه و کمک به ترویج گفتمان تربیت معلم و فراهم کردن بستر مناسب برای رسیدن به کیفیت برتر از مهمترین اهداف برگزاری نکوداشت تربیت معلم است .

وی اظهار داشت: از اوایل مهرماه از طرف سازمان مرکزی دستورالعمل برای برگزاری نکوداشت به استان ها ابلاغ شده است در همین راستا در استان لرستان ۴کمیته مستند سازی، تبلیغات و اطلاع رسانی، اجرایی و کمیته پشتیبانی شروع به فعالیت کرده اند .

آقایی جودکی افزود: ۴کمیته تشکیل شده دانشگاه فرهنگیان لرستان در نخستین گام اقدام به جمع آوری آثار، اشیاء و اسناد مربوط به پیشینه تاسیس تربیت معلم از بدو تاسیس تاکنون کرده اند در همین راستا تاکنون قدیمی ترین سندی که پیدا شده مربوط به تاسیس تربیت معلم سال ۱۳۲۳ در بروجرد است .