عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

دکتر ذاکری در مراسم روز پژوهش: در رتبه بندی های بین المللی، جزو سه دانشگاه برتر صنعتی کشور هستیم

دکتر ذاکری در مراسم روز پژوهش: در رتبه بندی های بین المللی، جزو سه دانشگاه برتر صنعتی کشور هستیم


در مراسم روز پژوهش در دانشگاه که بیست و ششم آذرماه ۹۷ با حضور دکتر شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، مهندس اسلامی (وزیر راه و شهرسازی) و اعضای هیات علمی دانشگاه برگزار شد، دکتر ذاکری (رییس دانشگاه)، سخنرانی کرد.
در این مراسم، رییس دانشگاه ضمن خیرمقدم گویی به مدعوین و مهمانان، روز و هفته پژوهش و نیز روز حمل و نقل را تبریک گفت. سپس به معرفی اجمالی توانمندیهای دانشگاه علم و صنعت ایران و شاخصترین دستاوردهای آن پرداخت.
رییس دانشگاه اشاره کرد: از مجموع حدود ۴۴۰ عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، ۱۷ نفر بنابر اعلام مراجع بین المللی، جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان شناخته و معرفی شده اند. همچنین در رتبه بندی های بین المللی، این دانشگاه همواره جزو سه دانشگاه برتر صنعتی کشور بوده و هست.
دکتر ذاکری با اشاره به تدوین برنامه راهبردی دانشگاه گفت: برنامه راهبردی با آینده نگری همکاران در دانشکده ها تدوین و با همکاری جمعی نیز به اجرا در آمده و اکنون چهارمین برنامه ۵ ساله دانشگاه را اجرا می کنیم. وی با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت در بین دانشگاه‌ها به دانشگاه کاربردی و صنعتی معروف است، گفت: دانشجویان این دانشگاه علاوه بر تحصیل، در مراکز و سازمان ‌های اجرایی و صنعتی، موفق عمل کرده اند و مسئولیت ‌های اجرایی بسیاری دارند.
رییس دانشگاه اعلام کرد: برای حرکت از نسل دوم دانشگاهها به نسل سوم، راهکارهای مقدماتی انجام شده که می توان به تاسیس دانشکده مهندسی پیشرفت و راه اندازی گرایشهایی مثل مدیریت کسب و کار در مقطع کارشناسی ارشد اشاره کرد. همچنین در معاونت پژوهشی همزمان از مراکز پیش رشد، مرکز رشد و شرکت های دانش بنیان حمایت شده و این مراکز در حال توسعه هستند به طوری که ۲۳ شرکت در سال ۹۶ و ۳۶ شرکت در سال ۹۷ از سوی دانشگاه حمایت شدند. همچنین همکاران ما در حوزه معاونت پژوهشی، پیگیر منطقه ویژه علم و فناوری بودند که با هماهنگی شهرداری در دست اقدام است. رییس دانشگاه از تشکیل صندوق خطرپذیری برای حمایت از دانش آموختگانی که ایده دارند، خبر داد و تاکید کرد همه اینها نیازمند حمایت واحدهای ستادی وزارتخانه هاست.
رییس دانشگاه با تشریح موفیقت های دانشگاه از ساخت موفق اولین و دومین ماهواره بومی کشور به عنوان یکی از قله های پرافتخار دانشگاه نام برد و  سپس به برخی طرح های کلان ملی که به محوریت این دانشگاه در حال انجام است اشاره کرد.


Sapp.ir/iust_iran