عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گلستان

باید با عوامل تهدید کننده سلامت مردم به شدت مقابله کرد

کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با حضور دکتر اخوان نماینده دبیر خانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور ،مهندس چراغعلی سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری گلستان در دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار شد.
دکتر اخوان در این جلسه گفت؛ باید با هرچیزی که سلامت مردم را تهدید کنند به شدت مقابله کرد.
وی ضمن تاکید براجرایی شدن تمام مصوبات کارگروه سلامت در استان ها گفت؛ استان گلستان ظرفیت و پتانسیل ارتقای بیشتر در حوزه سلامت را دارد.
وی همچنین بر پیشگیری و آموزش سلامت مردم تاکید کردوگفت: اگراین امر بدرستی انجام شود ساخت بسیاری از درمانگاه ها ضرورت ندارد.
سرپرست معاونت سیاسی وامنیتی استانداری گلستان نیزضمن تجلیل از زحمات مهندس طهماسبی در دوران ریاست ۵ ساله گفت؛ مهندس طهماسبی از جمله سرمایه های مدیریتی استان و مدیری توانمند در استان هستند و در کارگروه سلامت نیزخدمات شایسته ای را انجام داده اند.
وی همچنین نسبت به اجرایی شدن برنامه و سند شهرستانی مداخلات ارتقاء سلامت تاکید کرد و گفت؛ فرمانداران با تمام توان برای اجرای این سند همکاری خواهند داشت.
دکتر فاضل رییس دانشگاه نیز از عملکرد مهندس طهماسبی تجلیل کردو گفت؛ حل مشکل کشتارگاه ها و پیشگیری از بیماری فوق حاد پرندگان در استان از جمله اقدامات بزرگ و موثری بود که با مدیریت مهندس طهماسبی انجام شده است.
وی همچنین در خصوص سند شهرستانی مداخلات ارتقاء سلامت گفت؛ محور این مداخلات پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر است که امید واریم با همکاری تمامی ارگانها گام های موثری در این زمینه برداریم.
مهندس طهماسبی که در این جلسه بعنوان مهمان حضور داشت در خصوص تجربیات ۵ ساله خود در کارگروه سلامت گزارشی ارائه کرد.
وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت های بالای استان در تولید گوشت طیوروآرد گفت؛ حل مشکل کشتارگاه های غیر بهداشتی که یازده سال به دلایل مختلف مسکوت مانده بود ، ساماندهی عطاریها، پیشگیری از بروز آنفو لانزای پرندگان، ساخت خانه های بهداشت، پیشگیری از بیماری سالک در شرق استان از جمله اقدامات برجسته کارگروه سلامت در چند سال گذشته بوده است.
در این جلسه همچنین نمایندگان ادارات در خصوص موارد مطروحه نظرات کارشناسی خود را بیان کردند.
در پایان از زحمان مهندس طهماسبی توسط کارگروه تجلیل بعمل آمد.