عمومی | بنیاد ملی نخبگان

بازدید از شرکت‌های صنعتی استان زنجان برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه بازدیدهای علمی- تحقیقاتی، صنعتی و فرهنگی، جمعی از استعدادهای برتر استان زنجان از شرکت مینوی خرمدره و ایستگاه انتقال نفت ابهر بازدید کردند.


در این برنامه، ابتدا جمعی از استعدادهای برتر استان از بخش‌های مختلف شرکت مینوی خرمدره بازدید کردند. در خلال بازدید کارشناسان مربوطه، در خصوص تاریخچه راه‌اندازی کارخانه، نحوه کارکرد، ظرفیت تولید و محصولات شرکت توضیحاتی را ارائه کردند و به سوالات شرکت‌کنندگان پاسخ دادند.

در ادامه بازدید، به منظور آشنایی استعدادهای برتر استان با فعالیت شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب کشور، بازدید از مرکز انتقال نفت ابهر انجام شد.


در این بازدید، ابتدا رئیس مرکز انتقال نفت ابهر درباره نقش و ویژگی‌های این ایستگاه و حساسیت فرآیند انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی توضیحاتی را ارائه کرد و در ادامه مدیران فنی مرکز، ضمن ارائه مطالبی درخصوص بخش‌های مختلف این مرکز و نحوه انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی، به سوالات بازدیدکنندگان پاسخ دادند.

لازم به ذکر است، شرکت سهامی عام صنعتی مینو - خرمدره تحت پوشش شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان، یکی از بزرگترین مجتمع‌های صنعتی تولیدکننده مواد غذایی از قبیل آرد، شکلات، کیک و غیره در خاورمیانه است که در سال ۱۳۵۱ در منطقه خرمدره، کیلومتر ۸۵ جاده زنجان، به وسعت ۵۴ هکتار احداث شد و در سال ۱۳۵۳ شروع به فعالیت کرد.

در حال حاضر، این شرکت از ظرفیت تولید روزانه حدود ۴۰۰ تن محصول شامل انواع بیسکوئیت، تافی و آبنبات، ویفر، کیک، شکلات، پفک و نیز تولید انواع آرد صنعتی به ظرفیت روزانه ۲۵۰ تن در کارخانه آرد مینو برخوردار است.

از پروژه‌ها و طرح‌های انجام شده توسط شرکت صنعتی مینو خرمدره، می‌توان به موارد مانند دستیابی به ظرفیت تولید انواع بیسکوئیت روزانه ۲۱۰ تن؛ اولین تولیدکننده محصولات فراسودمند در کشور؛ فعالسازی پیشرفته‌ترین خط تولید انواع تافی و آبنبات در کشور؛ راه‌اندازی خط تولید محصولات جدید شکلات تلخ و انواع شکلات شیری؛ بازنگری و بازسازی فرآیند تولید و دستیابی به ظرفیت ۲۵۰ تن آرد در روز؛ راه‌اندازی خط تولید محصول جدید پای کیک، از محصولات به روز و پرطرفدار اروپایی، برای اولین بار در خاورمیانه، اشاره کرد.