عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

بیش از ۵۰ کد آزمایشگاهی در مراکز نمونه‌گیری آزمایشگاهی در شهرستان تنگستان انجام می‌شود

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تنگستان، مهندس عادل مقدس در جلسه شورای بهداشتی بخش دلوار افزود: با سیستم الکترونیکی که برای رفاه حال مردم در نظر گرفته‌ایم نیاز به مراجعه مردم برای اطلاع از نتایج آزمایش نیست و این کار با ارسال یک پیامک به مراجعه‌کننده انجام خواهد شد.
وی گفت: انتقاد کلیدواژه پیشرفت و کمک به حل هر موضوعی است و موجب روشن شدن مسیر و رفع یک مشکل و معضل می‌شود بنابراین در بهداشت و درمان تنگستان آماده شنیدن انتقادات و پیشنهادات مردم و نمایندگان آن‌ها در نقاط مختلف تنگستان هستیم.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان تصریح کرد: سالیان درازی است که بهورزان در خانه‌های بهداشت دوشادوش مردم و مسئولین در جهت رفع نیازهای بهداشتی مردم تلاش کرده‌اند و با گسترش خدمات بهداشتی درمانی در نقاط مختلف شهرستان، پزشکان، کارشناسان و ماماها نیز در جهت رفع گوشه‌ای از نیازهای مردم کوشا و ساعی بوده‌اند.
مهندس مقدس با اشاره به اینکه ریشه‌کن شدن بسیاری از بیماری‌ها که در گذشته موجب مرگ مردم می‌شد به‌سادگی به دست نیامده است گفت: کار در حوزه پیشگیری بسیار دشوار است و این به آن دلیل است که برون داد آن قابل‌دیدن نیست و سالیان درازی طی می‌شود تا نتیجه نهایی آن مشخص و مشهود گردد.

همکاری بین بخشی نقش بسزایی در پیشبرد اهداف بهداشت و درمان دارد


مهندس عادل مقدس با تاکید بر اینکه همکاری بین بخشی نقش بسزایی در پیشبرد اهداف بهداشت و درمان دارد افزود: انتظار داریم روند بررسی پرونده‌های بهداشتی که به دادگاه ارسال می‌شود با سرعت بیشتری انجام گیرد و به همین منظور با مساعدت مسئولین دادگاه روند مشخصی را برای این مورد ترسیم و مشخص خواهیم کرد.
بخشدار دلوار نیز گفت: در حوزه سلامت بخش دلوار کارهای خوبی صورت گرفته است ولی نیاز است مسئولین برای جبران کاستی‌های احتمالی به این بخش نگاه ویژه‌ای داشته باشند.
مهندس حسن درویشی ادامه داد: یکی از معضلات بخش دلوار را دفع پسماندها تشکیل می‌دهد که با تلاش‌های صورت گرفته و با همکاری شهرداری عالی شهر پسماند روستاهای بخش شمالی دلوار در سایت پسماند عالی شهر دفع خواهد شد.
وی از دهیاران بخش جنوبی دلوار نیز خواست، طی یک نشست، محلی را برای این منظور مشخص کنند تا مخاطرات بهداشتی حاصل از دفع غیراصولی پسماندها در این بخش نیز حل شود و خاطرنشان کرد: همکاری و همراهی اداره اصناف با بهداشت و درمان نقش تعیین‌کننده‌ای را در پیشبرد اهداف بهداشت و درمان در بحث سلامت مردم دارد بنابراین نیاز هست برنامه‌ریزی‌ها در جهت منافع جمعی مردم صورت گیرد تا گوشه‌ای از نگرانی مردم در این حوزه رفع گردد.
در شورای بهداشتی بخش دلوار، بخشدار، سرپرست شبکه بهداشت و درمان، قاضی بخش دلوار، نماینده شورای بخش، رییس شورای دلوار، شهردار، فرمانده انتظامی و دهیاران و روسای شورای اسلامی روستاهای این بخش حضور داشتند.


انتهای پیام/ ن.ا ۳۰۱۰