عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

کارشناس درمان مالاریای وزارت بهداشت: خدمات صورت گرفته در زمینه پیشگیری از مالاریا در شهرستان عسلویه قابل‌تقدیر است

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان عسلویه؛ دکتر حسین معصومی‌اصل در بازدید از شبکه بهداشت و بیمارستان نبی اکرم (ص) افزود: با وجود همه موفقیت‌ها در زمینه پیشگیری از مالاریا نباید از ورود و خروج اتباع بیگانه به داخل شهرستان غافل بوده و لازم است افراد مذکور تحت کنترل تیم‌های سلامت قرارگرفته و اصول شناسایی و بیماریابی به صورت دقیق انجام گیرد.
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه نیز گفت: تقویت بیماریابی، کشف، شناسایی و درمان به‌موقع بیماران از اولویت‌های شبکه بهداشت و درمان این شهرستان است.
مهندس جابر خالدی بیان داشت؛ با توجه به پراکندگی منطقه از لحاظ جغرافیایی و وجود شرکت‌های مستقر در منطقه خواهان مجوز نیروی انسانی و کمک‌های تجهیزاتی جهت ورود به‌موقع در اپیدمی‌های احتمالی هستیم.
در این بازدید کارشناس مسئول درمان مالاریای وزارت بهداشت به همراه مدیر گروه و کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه، رییس بیمارستان نبی اکرم (ص)، پزشکان و متخصصان بیمارستان، معاون شبکه بهداشت و درمان عسلویه و کارشناس مالاریای بیمارستان نبی اکرم (ص) حضور داشتند که به هماهنگی بخش بهداشت و درمان در جهت حساسیت بیماری‌های واگیر (مالاریا، سل و...) و ارجاع موارد مشکوک بیماری جهت شناسایی و درمان تاکید کردند.


انتهای پیام/ع.م- ۳۰۹۰