عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

دکتر سید ابراهیم موسوی فرد عضو گروه علوم و فن آوری های نوین دانشگاه موفق به چاپ مقاله در ژورنال جامعه شیمی آمریکا شد - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶

دکتر سید ابراهیم موسوی فرد  عضوگروه علوم وفن آوری های نوین  دانشگاه موفق به چاپ  مقاله
Nanoporous CuCo۲S۴ Microspheres: A Novel Positive Electrode forHigh-Performance Hybrid Energy Storage Devices
در ژورنال: ACS Applied Energy Materials (جامعه شیمی آمریکا)
با ضریب تاثیر (IF):  ۸ شد.

در سال‌های اخیر به واسطه پیشرفت‌های تکنولوژیکی در پزشکی، لوازم پزشکی بصورت الکترونیکی، کوچک و قابل‌حمل در آمده اند بطوری که شخص را قادر می سازند تا بصورت روزانه و بدون حضور پزشک فاکتورهای زیستی مورد نظر خود را چک نماید.

از آنجایی که همه وسایل الکترونیکی قابل حمل، نیازمند منبع ذخیره و تامین انرژی هستند، توسعه منابع ذخیره انرژی کوچک، غیر سمی، قابل‌حمل، ارزان و غیر آلاینده محیط زیست به یکی از دغدغه‌های روز بخش‌های تحقیق و توسعه صنایع بزرگ تجهیزات پزشکی و گروه‌های تحقیقاتی دانشگاهی تبدیل شده است.

در این تحقیق، با استفاده از فناوری نانو، نانوساختارهایی غیر آلاینده سنتز شده که توانایی ذخیره انرژی، بصورت تجدیدپذیر و سبز را دارا است.

همچنین، با استفاده از این نانوساختارها، ابرخازن هایی تولید شده است که از نظر کارایی با ابرخازن های تجهیزات پزشکی قابل رقابت می باشند.

دکتر محمد رحمانیان رئیس دانشگاه و دکتر اباذر روستازاده معاون آموزشی دانشگاه در پیامی جداگانه این موفقیت را به ایشان تبریک گفتند.