عمومی | دانشگاه زابل

جشن بزرگ دانشجویی «بزم بهار» با حضور پرشور دانشجویان دانشگاه زابل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه:

مراسم جشن بزرگ دانشجویی بزم بهار، روز سه‌شنبه هشتم اسفندماه 96 با حضور پرشور دانشجویان دانشگاه زابل در محل آمفی‌تئاتر سایت قدیم برگزار شد. این مراسم از ساعت 18 با اجرای موسیقی محلی سیستان در محوطه دانشگاه آغاز و سپس در محل آمفی‌تئاتر سایت قدیم پی گرفته شد.

در ابتدای این مراسم، آقای دکتر دهمرده معاون محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن ایراد سخنرانی، بهار را موسم زایش و تولد مجدد طبیعت خواند. وی لازمه موفقیت هر دانشجو را مطالعه توأم با تکاپو دانست و در ادامه سخنان خود اشعاری از استاد کلام؛ سعدی بزرگ (علیه‌الرحمه) را قرائت نمود.

مراسم با شعرخوانی دو تن از دانشجویان و سخنرانی استاد مهدی افتخاری میهمان ویژه مراسم ادامه یافت، وی ضمن خوانش بخشی از سروده‌های خود درباره‌ی سیستان؛ دیار نیمروز را سرزمین غیورمردان و پهنه‌ی زرخیزی دانست که اگرچه به علت خشک‌سالی‌های پیاپی دچار مشکلاتی گردیده اما همواره منبع استعدادهای کوشا و انسان‌های مؤمن و قانع بوده است. استاد افتخاری ضمن قدردانی از مسئولین برگزاری برنامه و دبیران کانون‌های فرهنگی؛ سلامت و سعادت را برای مردم این خطه آرزو کرد و پس از اتمام سخنرانی، تعداد سه جلد از جدیدترین آثار همکاری پژوهشی خود و استاد رفیعی را به معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و مدیرکل فرهنگی و اجتماعی اهدا نمود. عناوین سه جلد کتاب اهدایی عبارت بود از:

- گزارش‌های محرمانه کنسولگری انگلستان در سیستان و قاینات (سال‌های ۱۲۸۸ تا ۱۲۹۰ )

- گزارش‌های محرمانه کنسولگری انگلیس در سیستان و قاینات (سال‌های ۱۲۹۰ تا ۱۲۹۲ )

- گزارش‌های محرمانه کنسولگری انگلیس در سیستان و قاینات (سال‌های ۱۳۰۰ تا ۱۳۰۲ و ۱۲۹۴ تا ۱۲۹۵ )

در ادامه برنامه اعضای کانون موسیقی دانشگاه قطعه فاخر موسیقی اتحاد اقوام 3 مشتمل بر قطعات فارسی؛ بلوچی؛ شمالی؛ لری؛ کردی را در میان تحسین میهمانان و استقبال پرشور دانشجویان به اجرا درآوردند. مراسم با شعرخوانی تنی چند از دانشجویان، گرامیداشت یاد شهدای حوادث اخیر و اجرای استندآپ کمدی توسط دبیر کانون فیلم و عکس دانشگاه به پایان رسید.