عمومی | دانشگاه فرهنگیان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در دیدار با ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر : رسالت دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم، تراز جمهوری اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان دکتر عروف زاد ، سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان روز چهارشنبه ۲۱ آذر ماه در راستای تعامل و ایجاد فضای همکاری دو جانبه با دکتر ثقفی ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتردر این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

مدیریت امورپردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در این دیدار اظهار کرد: رسالت های مهمی بر دوش دانشگاه فرهنگیان است که از جمله آنها تربیت معلم تراز جمهوری اسلامی است. پرورش مهارت های دانشجو معلمان و تربیت آنها در راستای ارزش های اسلامی از دغدغه های دانشگاه فرهنگیان است.

تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی ماموریت گرا است با دو وظیفه بسیار مهم و با ارزش اول تامین نیروی آموزش و پرورش و بعد برگزاری دوره های بالندگی برای معلمین در حال فعالیت است.دانشگاه فرهنگیان از ظرفیت دانشجویی خوبی در چند سال اخیر برخودار شده است و به دنبال تعالی هرچه بهتر معلمان آینده کشور است.

وی افزود: اساتید دانشگاه ما در زمینه آموزش،روش ها و فنون تدریس،سنجش و طراحی آزمون دارای تبحر و مهارت بالایی هستند،ماهیت دانشگاه فرهنگیان با آموزش و تربیت گره خورده است علاوه بر آموزش، تربیت  و تعالی شخصیت دانشجویان  بسیار اهمیت دارد.سرپرست دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد:  با عنایت به وضعیت اشتغال در جامعه رقابت بسیار سختی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان به وجود آمده است و دانشجویان با استعداد و تراز بالای تحصیلی وارد دانشگاه می شوند و مسئولیت ما سنگین تر از قبل شده است و لذا نیاز است با دانشگاه ها و مراکز علمی استان تعامل داشته باشیم و یکی از این مراکز دانشگاه صنعتی مالک اشتر می باشد.وی همچنین عنوان کرد: دانشجو معلمی که مهارت های خوبی کسب کرده باشد حتما در آموزش به دانش آموزان موفق تر است زیرا به دنبال آموزش مهارت به دانش آموزان است و تلاش می کند از تکالیف زیاد دوری کند.هر دو دانشگاه فصل مشترک های دارند که مهم ترین آن در حوزه علوم پایه؛شیمی مواد و ریاضی است که با برگزاری کارگاه های مختلف امکان آموزش به دانشجو معلمان پدید می آید.

ریاست دانشگاه صنعتی  مالک اشتر اصفهان در این دیدار اظهار داشت:

مهارت افزایی و دوری از تکلیف محوری امری ضروری در آموزش و پرورش است.

ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان در دیدار با ریاست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان عنوان کرد: فعالیت و کار دانشگاه فرهنگیان بسیار مقدس و با ارزش است و رسالت آن یعنی تربیت معلم تراز جمهوری اسلامی رسالتی بالا و رفیع می باشد.

ثقفی فر تاکید کرد: با عنایت به شرایط کنونی آموزش و پرورش در کشور رفتن به سمت مهارت افزایی و دوری از تکلیف گرایی  امری ضروری است و معلمی می تواند مهارت ها را آموزش دهد که خود مهارت های گوناگونی را کسب کرده باشد و دانشگاه فرهنگیان باید  این شرایط را فراهم نماید.

وی افزود: دانشگاه صنعتی مالک اشتر دارای ظرفیت های گوناگونی است این دانشگاه فقط در دوره ای تحصیلات تکمیلی ارشد و دکترا فعالیت دارد و رویکرد دانشگاه مالک اشتر مدت زیادی  است که تغییر کرده و فقط رویکرد پژوهشی دارد و اگر آموزشی هم صورت بگیرد در راستای پژوهش است.دانشجوی ما باید بتواند یک مسئله و مشکل را در جامعه دریافت و آن را حل کند.

ریاست دانشگاه مالک اشتر اصفهان تاکید کرد: دانشگاه صنعتی مالک اشتر و پژوهشکده های آن با شرکت های مختلف قرار داد دارد و وسایل برای آنها تولید می کند.اعتقاد دارم کسی که می خواهد معلم شود باید خود مهارت ها را به صورت ملموس یادبگیرد در دانشگاه مالک اشتر این شرایط و آمادگی وجود دارد تا با دانشگاه فرهنگیان در زمینه تامین تجهیزات آزمایشگاهی با توجه به تحریم ها همکاری کند.

ثقفی فر ابراز داشت: بنا بر سهم اجتماعی خود حاضریم امکانات را در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار بدهیم و با برگزاری دوره ها و کارگاه ها در زمینه های مختلف از جمله علوم کاربردی ، علوم پایه ، هوافضا،ریاضی و رمز و همچنین اعزام اساتید هیئت علمی به دانشگاه فرهنگیان معلمان را در کسب مهارت ها یاری کنیم.مزیت دانشگاه صنعتی مالک اشتر پژوهش محور بودن آن است باید کار آفرین باشیم و مشکلی را از جامعه حل کنیم کار دانشگاه فعالیت از ایده تا محصول است و حذف مدرک گرایی که چرخه علمی در کشور رشد کند.برای تعامل با دانشگاه فرهنگیان شرایط را فراهم خواهیم کرد.