عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود

کسب مقام اول مسابقات ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه توسط تیم رباتیک واحد شیراز

تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی  واحد شیراز  در مسابقات ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه مقام اول را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد شیراز، دکتر محمدمهدی جباری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: تیم رباتیک خودروی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در مسابقات ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه در بخش ربات های نمایشی موفق به کسب مقام اول شد.

دکتر جباری در رابطه با قابلیت‌های این خودروی هوشمند اظهار داشت: این خودروی هوشمند توانایی درک اشیا را دارد و می تواند خطرات تصادف با انسان، اشیاء و همچنین خودرو های در حال تردد را پیش بینی کند .

وی افزود: این خودرو دارای توانایی صحبت کردن به زبان فارسی است و قابلیت خواندن آخرین اخبار مهم کشور به زبان فارسی را دارد . قابلیت تنظیم آینه‌ها با حرکات سر و هشدار خواب آلودگی راننده در حین حرکت و پخش موسیقی با استفاده از تشخیص حالت چهرهT برخی از امکانات این خودرو است، همچنین این خودرو قابلیت یادگیری علائم رانندگی را دارد.

جباری تصریح کرد: از دیگر مزایای این خودرو قابلیت ردیابی و عیب یابی خودرو است، به طوریکه تمامی اطلاعات کامپیوتری خودرو به طور کامل استخراج شده و قابلیت این را دارد تا تمامی اطلاعات لحظه به لحظه ذخیره شود. این قابلیت برای سازمان‌ها جهت اطلاع از میزان دقیق سوخت مصرفی خودرو بسیار مهم و کاربردی است.

این دوره از مسابقات در محل نمایشگاه های بین المللی کیش برگزار شد و تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی با راهنمایی دکتر محمدحسین شکور و سرپرستی محمدرضا بهمنی توانست با اختلاف امتیاز بالا نسبت به تیم های دیگر، با اقتدار به عنوان اول مسابقات ربات‌های نمایشی دست پیدا کند.