عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

کارگروه امداد و نجات در مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد برگزار شد+ عکس


سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، از برگزاری کارگروه امداد و نجات شهرستان با حضور نهادهای هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس ۱۱۵ به همت واحد مدیریت بحران و بلایای مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد خبر داد .

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد، دکتر محسن مرادی گفت: در این نشست، بررسی و تعیین بحران ها و بلایای محتمل در منطقه، تدوین برنامه مستند جهت مقابله با بلایا، تشکیل ساختار مدیریت بحران در بیمارستان، اورژانس ۱۱۵، هلال احمر و آتش نشانی، تدوین خط مشی و برنامه فراخوان اعضای تیم های پاسخگو مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

وی افزود: از دیگر مصوبات این جلسه تدوین مکانیسمی برای نظارت بر انجام و استقرار مدیریت بحران، تعیین و اعطای میزان اختیارات به اعضای پاسخگوی اضطراری، اطلاع رسانی و آموزش وظایف محوله، سازماندهی همه نیروهای مربوطه در قالب تیم های درمان اضطراری و تدوین خط مش و روش برگزاری مانورهای مختلف بر حسب مخاطرات اولویت بندی شده خصوصا تخلیه است.

مرادی ارزیابی محیط شهر و وجود منابع مخاطره آمیز در شهر از جمله کارخانه جات و مواد مختلف خطرناک در سطح شهر و اطراف را از مهم ترین وظایف واحد بحران و بلایا دانست و ادامه داد: اولویت بندی مخاطرات با در نظر گرفتن میزان ریسک هر مخاطره، تدوین برنامه مستند جهت مقابله با بلایا، ارزیابی محیط بیمارستان و تعیین مخاطرات، تدوین برنامه ها و استراتژی های پیشگیری و پاسخ به هر مخاطره از دیگر مسئولیت های این واحد است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد در پایان خاطر نشان کرد: دعوت از ارگان ۱۱۰ در جلسه های بعدی جهت همکاری و هماهنگی، برگزاری کارگاه و مانور مشترک برای گروه های هدف از طرف هر ۴ ارگان مرکز بهداشت ، هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس ۱۱۵ شهرستان بویراحمد، توسط حاضرین در جلسه پیشنهاد شد.۵-۷