عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

اختصاص بیش از ۲۰ میلیارد تومان به گرنت فناوری در بودجه ۹۸

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر کشمیری ظهرامروز (یکشنبه) در نشست مسئولان پژوهشی وزارت علوم و روسای پارک های علم و فناوری و معاونان پژوهش‌وفناوری دانشگاه‌ها با بیان اینکه تمام امور مربوط به حوزه فناوری و نوآوری در دفتر برنامه‌ریزی وزارت علوم دنبال می‌شود، اظهار داشت: در گذشته فعالیت‌های این دفتر در پارک‌های علم و فناوری محدود می‌شد، ولی در این دوره جدید مدیریتی، به حضور در مراکز دانشگاهی و پژوهشی و همچنین حوزه‌های نوآوری و فناوری توجه جدی شده است.
وی توسعه منابع مالی را از موضوعات مهم این دفتر دانست و یادآور شد: برای رفع این چالش برنامه‌ها و رویکردهای جدید وزارت علوم به سازمان برنامه و بودجه ارائه شده و در این راستا اعطای گرنت فناوری هم در نظر گرفته شده است.
دکترکشمیری با اشاره به افزایش اعتبارات پژوهشی وزارت علوم، از افزایش ۷۰ درصدی بودجه‌های این حوزه در لایحه بودجه ۹۸ خبر داد و ابراز امیدواری کرد با اقدامات موثر دانشگاه‌ها میزان گرنت فناوری به ۶۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.
دکترکشمیری، افزایش بودجه پارک های علم و فناوری و تعامل با صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه فناوری و نوآوری را از دیگر اقدامات وزارت علوم در توسعه منابع مالی عنوان کرد.
وی افزود: برای توسعه تعامل با صندوق نوآوری و شکوفایی، یک کرسی در هیات عامل این صندوق از سوی وزارت علوم ایجاد شده است.

ر. ب ۴۵/‏ ع. ع ۵۷