عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری اولین کنگره مشترک ارتوپدی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، اولین کنگره مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی از ۲۰ تا ۲۳ آذرماه ۹۷ در تالار امام مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد؛ متخصصان ارتوپدی از سه دانشگاه علوم پزشکی پایتخت حضور داشتند.
دکتر تقی بغدادی، استاد و مدیر گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حاشیه این کنگره گفت: رکن اساسی بقای دانشگاه‌ها و رشته‌های دانشگاهی پیشرفت علمی که مستلزم پژوهش و تبادل اطلاعات علمی مراکز دانشگاهی است.
وی افزایش رشته‌های فوق تخصصی پزشکی در چهار دهه گذشته را چشم‌گیر دانست و گفت: اگر در سالهای اولیه قرن بیستم در هر یک از رشته‌های جراحی عمومی، ارتوپدی، زنان و بقیه رشته‌های جراحی یک مجله علمی وجود داشت، امروز مجلات پزشکی به چند هزار عنوان می‌رسد و این امر حکایت از توسعه دانش پزشکی دارد.
دکتر بغدادی افزود: این توسعه علمی موجب پیدایش مدارج فوق تخصصی در همه رشته‌ها ازجمله ارتوپدی شده است و گردهمایی دانشمندان رشته‌ها و تبادل اطلاعات علمی میان دانشمندان دانشگاه‌های بزرگ دنیا، سنگ بنای پیشرفت این علوم بوده است.
این استاد برجسته دانشگاه با اشاره به ایده برگزاری کنگره به‌صورت مشترک با سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، خاطرنشان کرد: تفکر تجمیع کنگره‌های هم رشته از دانشگاه‌های بزرگ تهران، ایران و شهید بهشتی ایده‌ای است برای بهره‌وری بیشتر و بسیاری از اساتید شرکت‌کننده، فضای حاکم بر این کنگره و بار علمی آن را مثبت ارزیابی می‌کنند. البته انجام هماهنگی‌های برگزاری چنین کار بزرگی، طبعاً با دشواری‌های فراوانی همراه است که باهمت بلند دبیر کنگره دکتر محمدرضا گل بخش دانشیار گروه ارتوپدی انجام‌شده و تلاش‌های ایشان و همکارانشان در برگزاری این برنامه ستودنی است.
کنگره مشترک ارتوپدی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی جمعه ۲۳ آذرماه ۹۷ در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) به کار خود پایان داد.