عمومی | دانشگاه سوره

تشکیل شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه سوره


با استناد به آیین ­نامه­ ی جامع مدیریت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری، با حضور اعضاء، شورای پژوهش و فناوری دانشگاه سوره در روز شنبه ۱۷ آذرماه تشکیل شد.

در آغاز جلسه آقای دکتر روشن رییس دانشگاه به اهمیت بحث پژوهش در دانشگاه پرداختند. ایشان خلاقیت و اهمیت آن در فضای آموزشی دانشگاه را مطرح نموده و اشاره کردند که دانشگاه سوره در هر موضوعی اگر به موفقیتی دست یافته، قطعاً با پژوهش توانسته است کار خود را به نتیجه­ ی مطلوب و مثبت برساند. همچنین ایشان خواستار بررسی همکاری پژوهشی با سایر دانشگاه ­ها و نیز تولیدات مشترک پژوهشی از جمله انتشار نشریه علمی _ پژوهشی مشترک شدند.

در ادامه بحث سرپرست معاونت پژوهشی در رابطه با وظایف شورای پژوهشی و فناوری و سیاست های پژوهشی دانشگاه ازجمله اهمیت ساماندهی به موضوع پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد، راه اندازی حداقل دو نشریه علمی _ پژوهشی و فعال سازی حوزه انتشارات، مطالبی را طرح کردند. پس از بحث و گفت و گوی اعضای شورا، موارد ذیل مورد تصویب جلسه قرار گرفت:

۱ _ تشکیل پرونده پژوهشی و ثبت فعالیت های پژوهشی اعضای هیات علمی؛

۲ _ رفع موانع ارتقاء مجله رهپویه هنر به سطح علمی _ پژوهشی؛

۳ _ تقویت کتابخانه دیجیتال؛

۴ _ ایجاد تسهیلات برای استفاده دانشجویان از امکانات کتابخانه سایر دانشگاه ها؛

۵ _ تهیه و تنظیم آیین نامه، نحوه انتشار کتب علمی توسط انتشارات دانشگاه سوره؛

۶ _ شناسایی و معرفی حداقل ده جلد کتاب علمی _ آموزشی زبان غیر فارسی در رشته های تحصیلی سه دانشکده و عقد قرارداد با مترجم برای ترجمه و انتشار.

اعضای شورای تخصصی پژوهش و فناوری عبارت اند از: آقایان دکتر جواد صادقی جعفری (سرپرست معاونت پژوهشی و رییس شورا)، دکتر عبدالکریم عطارزاده (معاون آموزشی و عضو شورا)، دکتر مجید رضائیان (نماینده دانشکده فرهنگ و ارتباطات در امور پژوهشی و عضو شورا)، دکتر امیرمسعود دباغ (نماینده دانشکده معماری و شهرسازی در امور پژوهشی و عضو شورا)، کامران شریفی (نماینده دانشکده هنر در امور پژوهشی و دبیر شورا)، حسن خوبدل (عضو شورا) و دکتر محمد معین الدینی (عضو شورا).