عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

ضرورت رعایت اخلاق در پژوهش و مقاله نویسی

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی به ضرورت رعایت اخلاق در پژوهش و مقاله نویسی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر محمد نریمانی در کارگاه آموزشی«مقاله نویسی» در دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تبریک هفته پژوهش، گفت: این دانشکده دارای دو مجله علمی پژوهشی است که به صورت منظم در حال فعالیت هستند.
وی با اشاره به فعالیت انجمن های علمی این دانشکده، افزود: انجمن علمی روانشناسی مشغول انجام فعالیت های علمی و فرهنگی بوده و اقدام به برگزاری کارگاه های تخصصی نیز می کند.
نریمانی با اشاره به اهمیت مقاله نویسی در میان دانشگاهیان، تصریح کرد: مقاله نویسی نمود خارجی پژوهش است.
رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی به ضرورت داشتن مهارت در مقاله نویسی تاکید کرد و گفت: تنها آیتمی که هیچ سقفی در ارتقا ندارد، مقالات علمی پژوهشی است.
وی با بیان اینکه مقالات علمی پژوهشی باید کیفی بوده و ارزشمند باشند تا در پایگاه های علمی نمایه شده و بیشتر مورد استناد قرار گیرند، تصریح کرد: اگر یک دانشجو  ۱۰ مقاله علمی پژوهشی داشته باشد یک چهره ملی در امر پژوهش به حساب می آید.
نریمانی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا خودمان را از دامنه محلی و منطقه ای بودن خارج کرده و حداقل در سطح ملی فعالیت کنیم و لازمه آن تولید مقالات علمی پژوهشی است.
رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی به ضرورت رعایت اخلاق در پژوهش و مقاله نویسی تاکید کرد و از دانشجویان خواست تا فعالیت های تحقیقاتی خود را به مقاله تبدیل کرده و برای چاپ به مجلات ارسال نمایند.
همچنین دکتر نریمانی صفر تا صد تولید یک مقاله علمی پژوهشی را برای حاضران در این کارگاه تشریح کرد.
گفتنی است این کارگاه آموزشی به همت انجمن علمی روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.