عمومی | دانشگاه شهید چمران اهواز

آیین پایانی دومین مسابقه ملی عکس «آن سوی واقعه» در دانشگاه برگزار شد

آیین اختتامیه مسابقه ملی عکس «آن سوی واقعه» ۲۴ آذرماه با حضور مسولان استانی، هنرمندان و برگزیدگان در نگارخانه مهر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار و برگزیدگان بخش‌های مختلف این مسابقه معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، در آیین پایانی دومین مسابقه ملی عکس آن سوی واقعه، دکتر عبدالرحیم هوشمند معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری چنین برنامه‌هایی بتوانیم بزرگداشتی برای اربعین که یکی از سنت‌های بزرگ در دین و مذهب ماست اجرا کنیم و این سنت را ادامه دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: فرصت برگزاری این مسابقه در سال‌های آینده نیز باید فراهم شود تا حماسه اربعین به طور مداوم و هر سال بهتر از گذشته، به تصویر کشیده شود؛ ما نیز از خلاقیت و توانایی‌های هنرمندان در این راستا استفاده کنیم.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز در این مراسم ضمن اظهار خرسندی از برگزاری دومین دوره متوالی این مسابقه، گفت: بسیاری از عکاسان بزرگی که امروز در سطح ملی فعالیت می‌کنند یا داور جشنواره‌های مختلف هستند، از دهه ۶۰ کار خود را از کارگاه‌های عکاسی در جهاد دانشگاهی آغاز کرده‌اند. این کارگاه‌های هنری مختلف به خصوص در حوزه شعر و عکاسی در دانشگاه شهید چمران اهواز سابقه طولانی داشتند و با همکاری جهاد دانشگاهی و دیگر نهادها تشکیل می‌شدند.

دکتر سید علی‌رضا علوی وی با اعلام رضایتمندی داوران دومین دوره مسابقه ملی عکس آن سوی واقعه از کیفیت عکس‌های ارسالی به دبیرخانه نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: تفاوت دیگر این مسابقه با سال قبل در کمیت آثار است؛ به طوری که سال گذشته هزار و ۸۰۰ اثر و امسال بیش از دو هزار و سیصد اثر عکاسی از ۲۷ استان کشور به دبیرخانه ارسال شد.

همچنین معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در بخشی از آیین اختتامیه دومین مسابقه ملی عکس آن سوی واقعه، گفت: با توجه به این‌که دو مرز از سه مرز خروجی زائران عتبات عالیات در خوزستان واقع شده، این استان در بحث اربعین باید حرفی برای گفتن داشته باشد.

محمد‌امین صالحی‌نژاد در خصوص علت برگزاری این مسابقه توضیح داد: حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین اکنون تبدیل به حرکت فرهنگی بین‌المللی شده که جای خالی برپایی چنین مسابقه ای در این خصوص، بسیار احساس می‌شد.

وی با بیان این‌که برای برگزاری این مسابقه مطالبه وجود دارد؛ زیرا امسال پیش از انتشار فراخوان تماس‌هایی در خصوص برگزاری این جشنواره صورت گرفته بود، تاکید کرد: علی‌رغم اینکه سازمان جهاد دانشگاهی برپایی این مسابقه را بر عهده گرفته ولی این برنامه متعلق به تمام استان خوزستان است. بنابراین از مسئولان استانی تقاضا می‌کنیم برای برگزاری وسیع‌تر و حتی در گستره‌ی بین‌المللی آن ما را یاری کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم برگزیدگان دومین مسابقه ملی عکس آن سوی واقعه معرفی و تقدیر شدند.

در بخش «آزاد» این مسابقه عباس دانشور طولی، مهنوش اورک، محمودرضا معین‌پور به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

همچنین در این بخش پژمان مولایی، حمیدرضا امیری، علی اسدالهی سوته، محمد آهنگر و مونا صیافی شایسته تقدیر شدند.

در بخش «دانشجویی» میلاد اسلام‌زاده، بهنام نصری، شایان حاجی‌نجف به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم مسابقه را کسب کردند. در این بخش نیز امیر بدرعظیمی، مصطفی اکبری و نگین محمدی شایسته تقدیر شدند.

در بخش «ویژه» (اهواز؛ پایتخت موکب‌ها) نیز مرتضی یاقوتی به عنوان عکاس برگزیده این بخش انتخاب شد.

گفتنی است، در مجموع در این مسابقه ۵۹ عکس از ۴۱ عکاس به مرحله نمایشگاهی راه پیدا کردند. نمایشگاه آثار برگزیده این مسابقه تا روز چهارشنبه ۲۸ آذرماه جاری در نگارخانه مهر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز پذیرای حضور علاقه‌مندان است.

شایان ذکر است، دومین مسابقه ملی عکس آن سوی واقعه با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز، جهاد دانشگاهی استان خوزستان و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز برگزار شد.