عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

رسیدن به فرهنگ صحیح مصرف فرآورده های خونی در بیمارستان ها نیازمند تلاش است



اولین جلسه کمیته استانی انتقال خون با هدف گسترش طرح هموویژلانس و مدیریت مصرف خون در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روز شنبه ۲۴ آذرماه در بیمارستان امام حسین (ع) برگزار شد.

این جلسه با حضور مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور، مدیر کل انتقال خون استان تهران، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رئیس اداره امور ازمایشگاه های حوزه درمان دانشگاه، مسوولان بیمارستان های دولتی و غیردولتی، مسوولان فنی آزمایشگاه های بیمارستان ها، افراد شاغل در بخش بانک خون بیمارستان ها و مسوولان انتقال خون برگزار شد.

در این نشست دکتر میرهاشمی معاون درمان دانشگاه به تشکیل کمیته مدیریت بهره وری آزمایشگاه ها در بیمارستان ها و تلاش اداره امور آزمایشگاه های معاونت درمان بعنوان یک بازوی نظارتی اشاره کرد و افزود: با توجه به بازدیدهای انجام شده در حوزه درمان، استفاده از برخی فرآورده های خونی در مجموع بیمارستان های دولتی و خصوصی تحت پوشش دانشگاه روند کاهشی را نشان می دهد.

دکتر میرهاشمی با اشاره به گستره جغرافیایی و حجم ارائه خدمات درمانی، گفت: بیمارستان ها باید استفاده از فرآورده خونی را رصد کرده و عوارض ناشی از انتقال خون را به درستی مدیریت و گزارش کنند. این امر نشانه یک فرهنگ متعالی است و رسیدن به این فرهنگ بعنوان یک باور علمی در مجموعه بیمارستان ها نیازمند تلاش است.

دکتر میرهاشمی در خاتمه سخنان خود ضمن تقدیر از پیشنهاد مدیرعامل سازمان انتقال خون برای همکاری های بیشتر در مدیریت مصرف خون در بیمارستان ها اظهار امیدواری کرد با همفکری و همکاری به جایگاهی برسیم  که هر فرآورده خونی بعنوان یک عضو از اعضای بدن فرض شود و با بهره گیری از توان یکدیگر الگوی مناسبی در گسترش فرهنگ سازی مصرف برای سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور باشیم.

در بخش دیگری از این نشست دکتر پور فتح اله مدیر عامل سازمان انتقال خون با اشاره به نقش مدیریت مصرف خون پیرامون چالش ها، راهکارها و نقش مدیریت مصرف خون در مراکز درمانی مطالبی را بیان کرد.

دکتر طباطبایی مدیرکل انتقال خون استان تهران نیز به ارائه گزارشی از نحوه مصرف فرآورده های خونی در بیمارستان های تابعه دانشگاه پرداخت.

انتهای پیام/