عمومی | دانشگاه اراک

برگزاری همایش کارآفرینی در بستر فناوری اطلاعات

به گزارش روابط عمومی دانشگاه اراک؛ "همایش کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات" به همت معاونت پژوهشی و فناوری با همکاری اداره فناوری اطلاعات استانداری مرکزی و انجمن علمی مهندسی کامپیوتر و پارک علمک و فناوری استان مرکزی  یکشنبه 6 اسفندماه در سالن علم الهدی دانشکده فنی و مهندسی برگزار گردید.

در ابتدا دکتر فضلعلی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ضمن عرض خوشامدگویی و خیرمقدم به میهمانان، هدف از برگزاری این همایش را ایجاد مشاغل پایدار و خارج از سیستم دولتی برای جوانان توصیف نمودند.

سپس مهندس یساولی، مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری به راهکارها و حمایت های دولت تدبیر و امید و برنامه های تدوین شده در مدیریت فناوری و شبکه دولت استانداری اشاره نمودند.

در ادامه مهندس یساولی گزارشی در مورد فناوری اطلاعات ارائه نموده و افزود باید توازنی بین دانشگاه و بازار کار باشد و رخنه ای که بین دانشگاه و بازار کار وجود دارد را باید برطرف نماییم.

مهندس یساولی به ارائه راه کار هایی از جمله : بهره مندی از طرحهای حمایتی، تسهیلات اشتغال، ارتباط بخش خصوصی اشاره کردند.
در انتها مهندس دانش نماینده اداره کل‌ ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به تشریح مرکز توانمند سازی و تسهیل گری کسب و کارهای فاوای استان همانند جذب ایده ، سرمایه گذار، تیم سازی ، آموزش رایگان، تجاری سازی طرح ها اشاره نمودند.