عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

با حضور رئیس دانشگاه؛ ارزیابی نهایی دهمین دوره جایزه تعالی منابع انسانی افتتاح شد

گالری عکس
ارزیابی نهایی دهمین دوره جایزه تعالی منابع انسانی، با حضور رئیس، معاونان و مدیران دانشگاه روز شنبه ۲۴ آذر ۹۷ در سالن شورا ساختمان ستاد مرکزی افتتاح شد.
در این مراسم دکتر نمازی، مدیر توسعه سازمان و سرمایه انسانی گفت: برای نخستین بار امسال با تآکید معاون توسعه و مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت بر ارتقا حوزه منابع انسانی، دانشگاه تهران درجایزه تعالی منابع انسانی شرکت کرد.
دکتر نمازی گفت: جایزه تعالی منابع انسانی توسط انجمن منابع انسانی کشور برگزار می‏شود و تمام شرکت‏ها، نهادها و ارگان‏های مختلف کشور اعم از تجاری و غیرتجاری مور ارزیابی قرار می‏گیرند که ماژول‏های مختلفی از جمله حکمرانی و برنامه های استراتژی رفاهی و هر آنچه که در یک سازمان است را ارزیابی می‏نمایند.
مدیر توسعه سازمان و سرمایه انسانی افزود: باتوجه به کمبود وقت دانشگاه از تیرماه امسال اقدام کرد و در مرحله اول خود اظهاری که کار سخت و طاقت فرسایی تا شهریور انجام شد و گروهی با حضور مدیران مختلف دانشگاه تشکیل و در آن گروه فرآینده ها و تکمیل فرم ها، عقد قرارداد، مشاور، ارزیاب و آموزش بررسی و برنامه‏ریزی شد و گروهی نیز در این زمینه آموزش دیدند و مستندات جمع آوری شد که در این زمینه تمام معاونان دانشگاه همکاری کردند.
دکتر نمازی ادامه داد: خود اظهاری‏ ها پس از تکمیل  توسط مشاور ارزیابی و بعد از مشخص شدن ایرادات و رفع آن‏ها به انجمن ارسال شد، که با توجه به برنامه زمان‏بندی که انجمن برای دانشگاه‏های مختلف مشخص کرده بود گروه ارزیابی انجمن برای ارزیابی و واحدهای مختلف، ستاد و معاونت‏های دانشگاه ۲۴ و ۲۵ آذر ماه از ۷ صبح تا ساعت ۱۹ در دانشگاه حضور دارند و در نهایت ۲۶ آذر ماه در انجمن بررسی نهایی صورت می‏گیرد و نتیجه آن برای دریافت جایزه در هر جایگاهی که برای دانشگاه در نظر گرفته شد در آن روز اعلام خواهد شد.
در این مراسم دکتر کریمی رئیس دانشگاه، بابیان اینکه در سازمان‌های مختلف از نیروی انسانی به‌عنوان سرمایه، منبع و ابعاد مختلف صحبت می‌شود گفت: افتخار می‌کنم که در طول زندگی کاری‌ام در دانشگاه، سرمایه اصلی را نیروی انسانی می‌دانم. در دوره‌های مختلفی که در دانشگاه بودم همواره تلاش کرده‌ام شعار ندهم و فقط عمل کنم و تاکید می‌کنم تمامی مدیران دانشگاه باید در رفتار این منش را ثابت کنند.
رئیس دانشگاه افزود: نیروی انسانی اصلی‌ترین سرمایه یک سازمان است که تمامی فرآیندهای سازمانی باید توسط آن‌ها انجام گیرد. بنده چون تجربه احداث یک بیمارستان را از ابتدا تا پایان دارم و با فرآیندها آشنا هستم می‌دانم که اگر نیروی انسانی از محیط کار خود و مدیرانی که با آن‌ها کار می‌کند راضی نباشد در درازمدت شعار کمکی نمیکند.
وی در ادامه اظهار کرد: کمبودها همیشه نارضایتی ایجاد می‌کنند ولی کارکنان و نیروی انسانی با مشکلات جامعه آشنا هستند و شرایط را درک می‌کنند. علی رغم کمبودها می‌شود طوری رفتار کرد که رضایت نسبی حاصل شود.
دکتر کریمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انسان هیچ زمانی قانع نخواهد شد چون این جزو ذات بشر است و خداوند او را این گونه آفریده است؛ زیرا اگر قرار بود انسان به شرایط موجودش راضی می شد پیشرفتی در جهان حاصل نمی‌شد.
رئیس دانشگاه بابیان اینکه، تعالی و رشد نیروی انسانی در یک سیستم، به رفتار تک‌تک مدیران آن برمی‌گردد تصریح کرد: تمامی پروسه‌های کاری یک سیستم توسط نیروی انسانی انجام می‌گیرد ولی اگر نیروی انسانی ناراضی باشد هرچند بهترین تعریف‌ها هم از روند کار صورت گیرد آن را انجام نمی‌دهد و مراجعین نیز ناراضی خواهند بود.
وی افزود: شعار من در بیمارستان این بود که نمی‌شود کارکنان، پزشکان، پرستاران و دیگر کارکنان ناراضی باشند و مراجعین با رضایت از بیمارستان خارج شوند پس باید برگردیم و این حلقه‌های گمشده را پیدا کنیم.
رئیس دانشگاه خاطرنشان کرد: به تیم ارزیابی دانشگاه خوش‌آمد می‌گویم و از آن‌ها می‌خواهم که با نگاه سخت گیرانه به ارزیابی دانشگاه بپردازند تا اگر ایراداتی در سیستم وجود دارد با ارزیابی آن‌ها برطرف شود.
وی ادامه داد: ما به دنبال کسب مقام نیستیم و ایرادات سیستم را تا جایی که در توان مدیران ما باشد برطرف می‌کنیم. اگر که توانسته‌ایم در این مدت با رفتارمان تغییر نگرشی هرچند جزئی در سیستم ایجاد کنیم آن را ببینیم و در صورت صحت ادامه دهیم و اگر مشکلاتی وجود دارد آن را برطرف کنیم.
دکتر کریمی با اشاره به شرایط سخت جامعه گفت: ما مشکلات عدیده‌ای داریم ولی همیشه امید داریم و به داشتن آن می‌بالیم و همیشه سعی می‌کنیم اگر کاری از دستمان برمی‌آید برای نیروی‌های انسانی دانشگاه انجام دهیم.
وی ابراز امیدواری کرد تمامی مراجعینی که از سطوح مختلف به دانشگاه مراجعه می‌کنند، چه آن روستایی که از دورترین نقطه به امید مداوای بیماری خود به بیمارستان امام خمینی می‌آید و چه آن دانشجوی رتبه یک کشور که در این دانشگاه به تحصیل می‌پردازد، همه با رضایت‌مندی از این دانشگاه مرخص شوند.
رئیس دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: امسال ۸۰ نفر رتبه نخست پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران ثبت‌نام کرده‌اند، این سرمایه کمی نیست. با توجه به قدمت ۱۶۰ ساله دانشگاه توقع جامعه را نیز باید در نظر بگیریم. انشا الله ارزیابان هم در ارزیابی نکات ضعف و قوت را مشخص می‌کنند و ما را در ارائه خدمات بهتر به مردم یاری خواهند کرد.
خبرنگار: نسیم اخگر
عکاس: جمشید ربیعی