عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه

پیام تبریک سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه به مناسبت هفته پژوهش

روابط عمومی دانشگاه: دکتر جبار بشیری سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، به مناسبت هفته پژوهش، پیام تبریکی صادر کرد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی میانه، در متن این پیام آمده است:

بسم ا... الرحمن الرحیم

پژوهش به بشر این توانایی را می‌دهد که بهتر با دنیای پیرامون خود رابطه برقرار کند و به اهدافش دست یابد. روز پژوهش، روز ارج نهادن به مقام شامخ محققان و پژوهشگران خستگی ناپذیر و متعهد کشور سربلندمان است.

عنایات خاص مقام معظم رهبری و تاکید به مقوله پژوهش بر بهره ­گیری از روش­ های نوین و مبتنی بر پژوهش در پیشبرد امور و رهنمودهای ارزشمند ایشان، چراغی فراروی سیاست­ گذاران حوزه پژوهش و فناوری است و علم و تحقیق را کلید قطعی پیشرفت کشور عنوان کرده اند. امروزه در کشورهای توسعه یافته پژوهش یک سرمایه­ گذاری استراتژیک محسوب می گردد و در دانشگاه ­ها بالاترین اولویت به حمایت اعضای هیات علمی و دانشجویان در امر پژوهش اختصاص داده می شود.

به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ، تجاری سازی علم و تولید ثروت از یافته های علمی و رفع نیاز جامعه از طریق ارتباط دانشگاه و صنعت و تبدیل فکر و اندیشه به محصولات تجاری از تکالیف مهم پژوهشگران دستگاه­ های پژوهشی و فناوری محسوب می گردد و بر این اساس توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی بدون پرداختن به امر پژوهش با موفقیت چندانی همراه نخواهد بود و خوشبختانه در سال های اخیر با پیگیری سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه علمی دانشگاه، شاهد رشد قابل توجه تولیدات علمی بوده‌ایم.

نامگذاری هفته پژوهش، نشان از اهمیت آن در توسعه همه جانبه کشور دارد و موقعیت مناسبی برای بازنگری و آسیب­ شناسی در خصوص شیوه­ های فرهن گ­سازی در حوزه پژوهش محسوب می شود.

اینجانب ضمن گرامیداشت و تبریک این هفته به همه دانش­ پژوهان، پژوهشگران، نوآوران، اساتید و فرهیختگان بر خود لازم می دانم از خدمات علمی و پژوهشی این عزیزان در دانشگاه نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشم.

امید آن دارم که با تلاش و همت همه تلاشگران این عرصه، شاهد موفقیت های چشمگیری در توسعه علمی استان و رساندن کشورمان به اوج افتخار و فتح قله های علمی در جهان باشیم. ان شا ا...

دکتر جبار بشیری

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه