عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

سومین کنگره بین‌المللی و پانزدهمین کنگره تغذیه ایران برگزار می‌شود/ تغذیه پایدار برای زندگی شاد و فعال



دکتر جلال الدین میرزای رزاز عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از برگزاری سومین کنگره بین المللی وپانزدهمین کنگره داخلی تغذیه، طی روزهای  ۲۸ تا ۳۰ آذرماه  سالجاری درمرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی خبر داد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی دکتر جلال الدین میرزای رزاز دبیراجرایی سومین کنگره بین المللی تغذیه و رییس انجمن تغذیه ایران با اشاره به اینکه سومین کنگره بین‌المللی و پانزدهمین کنگره داخلی تغذیه ایران مهم ترین رخداد علمی دوسالانه حوزه علوم تغذیه محسوب می شود، اظهار داشت:  کنگره  امسال به همت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، انجمن تغذیه ایران و انجمن علمی تغذیه ایران برگزارخواهد شد .

دکتر رزاز ادامه داد: امسال سومین کنگره بین‌المللی و پانزدهمین کنگره تغذیه ایران با عنوان "تغذیه پایدار  برای زندگی شاد و فعال" در سطح بین المللی برگزار  خواهد شد که ضمن برگزاری این کنگره شاهد یک رخداد بزرگ علمی با رویکرد جدید به زندگی خواهیم بود چرا که تاثیر پذیری زندگی به لحاظ چگونگی تغذیه شاید برای اولین بار باشد که در این سطح مطرح می گردد .

دکتر جلال الدین میرزای رزاز هدف از برگزاری کنگره مذکور را معرفی آخرین دستاوردهای پزشکی و تبادل نظر میان استادان دانشگاه های داخلی و خارجی دانست و افزود: این رویداد، فرصت مناسبی است تا متخصصان علم تغذیه در ایران با آخرین تحولات حوزه صنعت آشنا شوند و ارتباط خود را با پیشگامان علم تغذیه و سیاستگذاران این حوزه در کشور، مستحکم تر کنند .

وی با اشاره به اینکه ترویج دیدگاههای جدید و فرهنگ سازی مردمی نیز یکی دیگر از اهداف این کنگره است، یادآور شد: در نگاه اول ماهیت علمی و پژوهشی این کنگره دوسالانه مدنظراست که دستاوردهای جدید علمی در سطح جهانی مطرح و به چالش کشیده می شود تا به علم روز نزدیک تر شود. ولی در کنار این هدف توجه به زندگی شاد و فعال مردمی و بستر سازی تحول زندگی بر پایه تغییر افکار و به سمت لذت بردن از زندگی نیز هدف است. بدین طریق  شاهد حصول تلاش هایمان در غالب کنگره ای که حاصل ماه ها تحقیق و پژوهش، برنامه ریزی، صرف وقت و انرژی است، خواهیم بود.

دبیراجرایی سومین کنگره بین المللی تغذیه در خصوص تغذیه و اهمیت آن برای سلامت انسان توضیح داد: سلامت و تغذیه هم مسیر و در یک راستا قبل از اینکه تاثیر متقابل داشته باشند هر کدام جنبه ای  از زندگی را در نظر می گیرند، بنابراین دنیایی از بار سلامت در تغذیه نهفته است . وی ادامه داد: رشد، طول عمر، تندرستی ، آرامش اعصاب و روان ، خلق و خوی و رفتار، توانمندی و تولید مثل و... همه به نوعی وامدار تغذیه سالم هستند و این مسئله را می توان از دو بعد علمی و اعتقادی کنکاش کرد .

رییس انجمن تغذیه ایران ادامه داد: تاکنون حدود ۱۰۰۰مقاله در۱۱ محور امنیت تغذیه ای، ایمنی وسلامت غذا، تغذیه وبیماری ها، مراقبت های تغذیه ای دربیمارستان، سیاست های غذا وتغذیه، تغذیه در شرایط ویژه، تغذیه ورزشی وورزشکاران، تغذیه سلولی مولکولی، فن آوری های نوین در حوزه تغذیه، تغذیه وشادی پایدارو تازه های علوم تغذیه به دبیرخانه کنگره ارسال شد .

به طور تقریبی ۲سخنرانی کلیدی ،۸ سخنرانی جامع،  ۳۰ سخنرانی علمی ،۵۰ سخنرانی آزاد، ۴۰ سخنرانی درمجموع ۱۰ جلسه سمپوزیوم ها وهمچنین ۱۰ میزگرد که به بحث وتبادل نظر پرداخته می شود صورت می گیرد .