عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار بیمارستان فارابی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، نتایج ارزیابی استرس شغلی کارکنان در جلسه کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار این مرکز که روز شنبه ۲۴آذر۱۳۹۷ با حضور سعید مرادی، مدیر بیمارستان تشکیل شد بررسی  ودر مورد راهکارهای کنترلی استرس شغلی کارکنان بحث و تبادل نظر شد.
الناز نصیرلو، کارشناس بهداشت حرفه ای در این باره گفت: این ارزیابی توسط واحد بهداشت حرفه ای بیمارستان و براساس پرسشنامه استرس شغلی OSIPOW انجام شده است. این پرسشنامه دارای ۶۰ سوال است که در شش بعد بارکاری نقش، شایستگی نقش، دوگانگی نقش، محدوده نقش، مسئولیت و محیط فیزیکی به ارزیابی استرس شغلی می پردازد.
نصیرلو افزود: در این مطالعه ۲۵۹ نفر پرستاران، کمک بهیار، تکنسین بیهوشی، بهیار و کارشناسان اتاق عمل،گروه اداری و پاراکلینیک به پرسشنامه ها پاسخ دادند.
وی استرس شغلی کارکنان را موضوعی پراهمیت دانست که نشانه های رفتاری، جسمی و روانی دارد که به طور مستقیم یاغیر تظاهر می یابد. خودداری از کار کردن، پرخوری یا بی اشتهایی، رفتارهای ستیزه جویانه در برابر همکاران یا اعضای خانواده، غیبت از کار، رها کردن شغل، افزایش حادثه ناشی از کار و فقدان بهره وری از جمله علامت های استرس شغلی است.
نصیرلو اظهار داشت :با توجه نتایج تحقیق به تحقیق بنظرمی رسد مداخله سازمان در راستای برنامه ریزی موثر جهت کاهش میزان استرس ، امری ضروری و حیاتی می باشد.
مرادی، مدیر بیمارستان نیز با تاکید بر اهمیت نتایج این ارزیابی گفت: استرس شغلی موضوع مهمی است که هم به عوامل درون سازمانی و هم به عوامل خارج سازمان بستگی دارد و  در نهایت  عملکردسازمان را متاثر می سازد. بهتر است پیشنهادها و راهکارهای مناسب و موثر برای کاهش استرس شغلی کارکنان در یک کارگروه بررسی و در جلسه کمیته منابع انسانی مطرح شود.
خبر و عکس: امیدوار