عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

آغاز نخستین دوره مسابقات فوتبال ساحلی قهرمانی کشور دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان، مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات فوتبال ساحلی قهرمانی کشور دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی، با حضور پر شور تیم های شرکت کننده در مجموعه ورزش های ساحلی قایقران منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر صادقی رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان پس از خیر مقدم گویی به میهمانان حاضر در این رویداد فرهنگی و ورزشی، از تلاش ها و حمایت های معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و همچنین مدیریت سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی به سبب مشارکت و فراهم کردن شرایط این میزبانی تشکر کرد.

وی افزود: این مسابقات با دو هدف ایجاد فضایی شاد و سالم برای دانشجویان، افزایش روحیه تعامل در بین آنان و تعیین قهرمان برگزار می شود. اما در هر مسابقه ای در نهایت تنها یک تیم قهرمان می شود، تنها با توجه به هدف اول است که همه می توانند در پایان برنده باشند.

در ادامه دکتر پیش بین سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به نو پا بودن رشته فوتبال ساحلی در دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: سرانه مشارک دانشجویان در فعالیت های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه حدود بیست درصد است و ما سعی داریم با برنامه ریزی فعالیت هایی از این دست سرانه مشارکت دانشجویان را افزایش دهیم.

سپس مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی استان گیلان در برگزاری نخستین دوره مسابقات فوتبال ساحلی دانشگاه خاطرنشان کرد: این دانشگاه با وجود تمامی مشکلات مالی ناشی از کاهش جمعیت دانشجویی در کشور ضمن برگزاری ششمین دوره مسابقات کشوری دانشجویان، درحال گسترش تعداد رشته های ورزشی در این مسابقات است و این موضوع نشانه دهنده رویکرد دانشگاه درجهت گسترش فعالیت های فرهنگی و دانشجویی است. وی در ادامه ابراز امیدواری کرد با وجود پتانسیل های بالا در دانشگاه، تعداد پذیرش دانشجو در رشته تربیت بدنی افزایش یابد.

در ادامه معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی با اعلام گزارشی از میزبانی های این سازمان در مسابقات ورزشی بین المللی و کشوری افزود: منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی با توجه به میزبانی های متعدد ورزشی در طول سال به ندرت شاهد انجام مسابقاتی در این سطح توسط مراکز دانشگاهی است و توجه دانشگاه جامع علمی کاربردی به ورزش های ساحلی و رویکرد این دانشگاه قابل ستایش است.

شایان ذکر است که این مسابقات با حضور ۱۳ تیم از استانهای گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، مرکزی، لرستان، خوزستان، سمنان، یزد، زنجان، اصفهان و اردبیل در حال برگزاری است و طبق جدول زمان بندی اعلام شده توسط کمیته برگزاری مسابقات، تیم های برتر این دوره از مسابقات فوتبال ساحلی روز سه شنبه ۲۷ آذر مشخص خواهند شد.