عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

مراسم نکوداشت پزشک حاذق "جواد وهاب زاده" برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان اردبیل دغدغه اصلی کشور را مسئله فرهنگ و مدنیت معرفی کرد.

سید حسن عاملی گفت: ایران جایگاه رفیعی در مدنیت، تاریخ و فرهنگ دارد و چهره های متعددی را به مجامع جهانی معرفی کرده است؛ سیاست و اقتصاد و تمامی حوزه ها به فرهنگ وابسته است.

وی تصریح کرد: امروز سیستم تربیتی کشور نیازمند الگوسازی است و سیستمی که فاقد توان الگوسازی باشد، ناقص خواهد بود؛ بطوریکه در پاسخ به این دغدغه شورای فرهنگ عمومی برنامه هایی را تدارک دیده تا از سرمایه موجود به نحو احسنت بهره گرفته شده و بتوان از فرهیختگان الگوسازی کرد.

وی افزود: افرادی مانند دکتر وهاب زاده نیازمند مراسم تجلیل نیستند بلکه در مقابل مردم و جوانان باید چهره هایی از این دست را بشناسند و با یک الگوی برجسته آشنا شوند.

امام جمعه اردبیل با اذعان به اینکه شخصیت های فاخر توانسته‌اند منجر به پیشرفت جامعه شوند، اظهار کرد: به اذعان برخی دانشمندان، ایران، عقب ماندگی ۵۰۰ ساله خود را بعد از پیروزی جمهوری اسلامی پشت سر گذاشته است و امروز ما نیازمند معرفی چهره های موثر و ارزشی هستیم.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز به ضرورت شناخت و معرفی چهره های برتر علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تاکید کرد و گفت: در صورتی می توان به موفقیت و تعالی در حوزه های مختلف دست یافت که بتوان از الگوهای برتر و وارسته مدد جست.

سید ناصر اسحاقی افزود: چهره‌هایی همچون دکتر وهاب زاده الگوی وارسته فرهنگی و علمی هستند که معرفی و تجلیل از آن ها وظیفه نهادهای فرهنگی است.

رئیس نظام پزشکی استان اردبیل نیز دکتر وهاب زاده را با ۴۰ سال سابقه طبابت و حضور موثر در عرصه های فرهنگی و اجتماعی جامعه از نخبگان و چهره های ماندگار اردبیل دانست.

منصور جعفری افزود: دکتر وهاب زاده علاوه بر خدمت در حوزه پزشکی، در استان شدن اردبیل و انتخاب روز پزشک در تقویم رسمی کشور نقش ایفا کرده و امروز نحوه طبابت و فعالیت های اجتماعی وی الگویی برای جوانان است.

در این این مراسم با حضور استاندار اردبیل و با رونمایی از تمبر یادبود و دو کتاب به قلم دکتر وهاب زاده از خدمات این چهره فاخر و ماندگار پزشکی کشور تجلیل شد.