عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم

اعزام تیم دانشگاه آزاد اسلامی قم مسابقات برنامه‌نویسی ACM منطقه‌ای غرب آسیا

مدیر گروه رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم از اعزام دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در مرحله انتخابی مسابقات برنامه‌نویسی ACM  منطقه‌ای غرب آسیا در ۲۹ آذر ماه  خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، لیلا اسماعیلی در این خصوص اظهار داشت: تیم سه نفره این دانشگاه در مرحله انتخابی مسابقات برنامه ‌نویسی ACM  منطقه‌ای غرب آسیا  که در هشتم آذر ماه به صورت اینترنتی برگزار شد به عنوان اولین تیم دانشگاهی از استان قم به این دوره از مسابقات راه یافتند.

وی افزود: مسابقات برنامه‌نویسی ACM  منطقه‌ای غرب آسیا در ۲۹ آذرماه به مدت دو روز در دانشگاه صنعتی شریف با حضور تیم هایی از دانشگاه های سراسر کشور برگزار می شود که از بین ۱۳ تیم از دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر کشور، تیم دانشجویان دانشگاه آزاد واحد قم به عنوان ششمین تیم است.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات حدود ۸۰ تیم به رقابت خواهند پرداخت که در روز اول سوال ها به صورت زبان انگلیسی ارائه می شود و در روز دوم رقابت ها آغاز می شود که در نهایت رتبه های برتر معرفی شده و به مرحله نهایی راه می یابند.

وی با بیان این که از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم سه تیم در مرحله انتخابی این دوره از مسابقات شرکت کردند گفت: از استان قم ۱۹ تیم دانشگاهی شرکت کرده بودند که از دانشگاه آزاد اسلامی قم احمد رحمانی، علی موحدی و امین هواسی به ‌عنوان  تیم اول استان،علی گائینی و رضا مستی به‌ عنوان تیم چهارم  و سحر فهیمی و زهرا بایونی و زینب پارسا به‌عنوان تیم دوازدهم معرفی شدند.

مدیر گروه رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم خاطر نشان کرد: امسال دومین دوره حضور تیم دانشگاه آزاد اسلامی قم در مسابقات برنامه‌نویسی ACM  منطقه‌ای غرب آسیا است که امیدواریم امسال موفق به کسب سهمیه جهانی شوند.

وی از رقابت سازنده بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قم تقدیر و ابزار امیدواری کرد که سال آینده تیم های این دانشگاه در گروه مهندسی کامپیوتر با آمادگی بیشتر بتوانند به مسابقات جهانی راه یابند.

اسماعیلی در پایان از خدمات رئیس و معاونت های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم و سید میرزایی رئیس دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه جهت ایجاد فرصت حضور دانشجویان در این دوره از مسابقات و تسهیل در امور قدردانی کرد.