عمومی | دانشگاه صنعتی همدان

مجلس به تخصیص منابع ارزی برای خرید تجهیزات توجه کند

رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: توقع ما از مجلس شورای اسلامی این است که به موضوع منابع ارزی برای تهیه تجهیزات علی‌الخصوص برای دانشگاه‌های صنعتی توجه کند.

محمود نیلی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاست و دانشگاه گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره وضعیت بودجه دانشگاه بیان کرد: در تخصیص بودجه تا این لحظه حدود ۱۷ درصد از مقداری که باید پرداخت می‌شد عقب‌تر هستیم و این امربه دلیل مشکلات سازمان برنامه و بودجه سراسری است ولی معمولاً تا انتهای سال پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۰۰درصد بودجه را دریافت کرده‌ایم. ۱۵درصد از بودجه دانشگاه طبق قانون مربوط به امور پژوهشی است و اگر تخصیص دیر به دانشگاه برسد، تاثیر منفی بر امر تحقیق و پژوهش دارد. انتظارمان این است که در بودجه سال آینده به پرداخت منابع مالی در ۶ ماه ابتدایی سال بیشتر توجه شود. نکته مهم دیگر در مبحث بودجه مساله تغذیه دانشجویی است که با کسری مواجه می‌شویم به دلیل اینکه هم مواد اولیه گران شده است و هم اینکه میزان درخواست دانشجویان برای استفاده از سلف دانشگاه افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: هرسال ۷۰۰ دانشجو برای غذا درخواست می‌داد و امسال این میزان به ۱۰۵۰ درخواست افزایش یافته است، بنابراین در پیمانکاری غذا با مشکل رو‌به‌رو هستیم. توقع دیگرمان این است که به حق‌التدریس استادان و تجهیزات آزمایشگاهی هم توجه شود. درخواست ما از مجلس این است که به موضوع منابع ارزی برای تهیه تجهیزات علی‌الخصوص برای دانشگاه‌های صنعتی توجه کنند.

نیلی درمورد فعالیت‌های عمرانی دانشگاه تصریح کرد: در سال ۹۶ دانشکده فناوری‌های نوین را به نام محمدعلی فرشچیان و با کمک بنیاد فرشچیان افتتاح کردیم. پروژه دیگر ما دانشکده برق و کامپیوتر است که امسال فعالیت آن آغاز می‌شود.