عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

دیدار رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشگاه با دانشجویان خوابگاه دانش


دکتر «سهیلا پناهی» با حضور در خوابگاه دانش با دانشجویان دختر این خوابگاه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی، به همت اداره مشاوره و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی همدان، نشستی صمیمی با موضوع بررسی مسائل و مشکلات روانشناختی دانشجویان در خوابگاه و سبک زندگی در محل خوابگاه دخترانه دانش برگزار شد.

دکتر پناهی، رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشگاه همراه با کارشناس روانشناسی خوابگاه در این دیدار به بررسی موضوعاتی همچون راهکارهای سازگاری با محیط خوابگاه و هم اتاقی ها با فرهنگ های متفاوت دانشجویان پرداخت.

کنترل شناختی هیجانات در هنگام مواجه شدن با موقعیت‌های نا خوشایند از طریق عدم استفاده از استراتژی های ناسازگارانه از قبیل خود سرزنشگری، سرزنش کردن دیگران، فاجعه انگاری و نشخوارگری ذهنی و به کارگیری استراتژی های سازگارانه از قبیل ارزیابی مجدد، پذیرش مشکلات و برنامه ریزی از جمله موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.

دکتر پناهی همچنین با اشاره به چگونگی برقراری ارتباط با هم اتاقی‌ها بر اساس مفهوم تفاوت های فردی و پیشگیری از افت تحصیلی از طریق برنامه ریزی و هدف گذاری و مدیریت زمان به مبحث خود آگاهی به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف خود و در نهایت به کار گیری شیوه های موثر جهت غلبه بر ضعف ها نیز اشاره کرد.