عمومی | دانشگاه کردستان

دانشگاه نقطه شروع ایجاد اکوسیستم نوآوری است

رییس دانشگاه کردستان با تاکید بر ضرورت ایجاد اکوسیستم نوآوری، گفت: دانشگاه به دلیل در اختیار داشتن دانشجویان و اساتید آموزش دیده، نقطه شروع ایجاد این اکوسیستم است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، فردین اخلاقیان امروز جمعه در آیین اختتامیه استارت آپ ویکند کشت و کال دانشگاه کردستان، اظهار کرد: در ایران، سرمایه گذاری زیادی بر توسعه آموزش عالی و پژوهش صورت گرفته و در این زمینه، رتبه شانزدهم جهانی و بیشترین شیب رشد جهانی را داشته است.
وی افزود: اگر هدفگذاری دانشگاه های ما چاپ مقاله بوده، می توان گفت هدفگذاری ناقصی است و باید از سرمایه گذاری در علم بهره واقعی را ببریم.
وی راهکار بهره واقعی از سرمایه گذاری در علم را تبدیل علم به ثروت اعلام کرد و گفت: مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و مراکز نوآوری، راهکارهای مناسبی برای رسیدن به این هدف اهستند.
رییس دانشگاه کردستان عنوان کرد: به همان اندازه که چاپ مقاله برای بالابردن تراز دانشگاه مهم است، به همان میزان نیز باید در تبدیل علم به ثروت بکوشیم و یکی از راه های رسیدن به این مهم، ایجاد اکوسیستم نوآوری است.
وی دانشگاه را نقطه شروع ایجاد این اکوسیستم دانست و افزود: در ادامه نیز مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و سیستم ها و نهادهای اداری دیگر نیز باید این هدف را پشتیبانی کنند و سرمایه گذاری بر روی ایده ها و نوآوری ها شکل بگیرد.
اخلاقیان رسیدن به این هدف را کاری ارزشمند و گامی مهم در توسعه و پیشرفت آموزش عالی دانست و خاطرنشان کرد: هزینه کردن در این زمینه، سرمایه گذاری است و باید به آن توجه بیشتری داشته باشیم.
وی در پایان برگزاری استارت آپ ویکند را گام مهمی در این راستا عنوان کرد و یادآور شد: دانشگاه به منظور تداوم این برنامه ها، از استعدادهای استان حمایت می کند.
لازم به ذکر است، استارت اپ ویکند کشت و کال با حضور ۱۰ تیم پنج نفره از روز چهارشنبه آغاز و امروز به کار خود پایان داد.