عمومی | دانشگاه کردستان

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان: باید به سمت دانش ثروت آفرین حرکت کنیم

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان گفت: متاسفانه در سطح کشور متقاضیان کنکور بیشترین رقابت را در  رشته تجربی دارند و باید یک دیدگاه ویژه در تعیین رشته ها ایجاد کرده و به سمت دانش ثروت آفرین حرکت کنیم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، رحمت صادقی  در افتتاحیه استارت آپ ویکند کشت و کال که در کتابخانه مرکزی دانشکاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: خیلی خوشحالیم که یک کار مشترک بین چند ارگان شروع شده و نهادهای مختلف نیاز است تا با یکدیگر هم افزایی داشته باشند.
به گفته صادقی، بیشک موضوع کشت و کال موضوع جالبی است و باید به سمت کارهای مفید تر قدم برداشته و از موازی کاری دوری کنیم.
رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان، افزود: در سطح استان استارت آپ ها و جشنواره ها اکثرا به سمت آی تی رفته و به بخش کشاورزی کمتر پرداخته شده است.
وی گفت: برند سازی در استان کردستان بسیار راحت است و میتوان  عسل، گیاهان دارویی و توت فرنگی و ... که پتانسیل فراوانی دارد را به سمت اشتغال زایی هدایت کرد.
وی با اشاره به اینکه اکنون در نسل سوم دانشگاه ها هستیم، گفت: دانشگاه های دنیا ۴ نسل را گذرانده اند، نسل نخست مدرک گرایی و تحصیل، نسل دوم پژوهش در دانشگاه، نسل سوم دانشگاه های کارآفرین و دانشگاه نسل چهارم در شکل گیری یک جامعه با تفکر و هدفمند است که ما در نسل سوم این دانشگاه ها قرار داریم.
صادقی تصریح کرد: متاسفانه در سطح کشور متقاضیان کنکور بیشترین رقابت را در  رشته تجربی داشته و باید یک دیدگاه ویژه در تعیین رشته ها ایجاد کرده و به سمت
دانش ثروت آفرین حرکت کنیم.
وی با اشاره به دانشگاه استنفورد در بحث کارآفرینی و اشتغال زایی در بین فارغ التحصیلانش، افزود: دانشجویانی که وارد دانشگاه میشوند به کمک بستر و زیر ساختها، با هدف کسب و کار موضوعی را مشخص کرده و به کمک استادها این ایده را رشد داده و درنهایت دانش خود را به کسب و کار تبدیل میکنند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه استفنورد ۴۰ مرکز تحقیقاتی دارد، تصریح کرد: آنها نوآوری و دانش بنیادی رشته ها را ترویج کرده و به کارآفرینی بیش از هر موضوع دیگری بها میدهند.
صادقی در پایان تصریح کرد: اگر فارغ التحصیلان دانشگاه استفورد را در یک کشور جمع کنند دهمین اقتصاد موفق دنیا را خواهند ساخت.