عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

برگزاری سمینار عفونت های تنفسی در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر

سمینار عفونت های تنفسی با حضور اعضای هیات علمی و پزشکان متخصص و فوق متخصص در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر صبح امروز ۲۲ آذر ماه برگزار شد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رییس سمینار عفونت های تنفسی در گفتگو با وب دا اظهار کرد:این سمینار با امتیاز باز آموزی برای گروه های هدف با همکاری مرکز تحقیقات کنترل عفونت و بیمارستان کودکان اکبر برگزار شد.

دکتر عبدالکریم حامدی خاطر نشان کرد: در این سمینار راهکارهای پیشگیری و کنترل عفونت دست با حضور اساتید گروه اطفال ارائه شد همچنین سخنرانی هایی در زمینه  بیماریهای تنفسی بویژه آنفولانزا، علائم ،تشخیص، پیشگیری و درمان انجام می شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با بیان اینکه آنفولانزا در طب کودکان بیشتر حائز اهمیت است، اظهارداشت: این ویروس عفونت حاد تنفسی را ایجاد و بیشتر ناحیه بینی، گلو و ریه ها را گرفتار می کند و بر اساس تخمین سازمان جهانی بهداشت هر سال بین ۳ تا ۵ میلیون نفر به آنفولانزا مبتلا می شوند .

دکتر حامدی افزود: شروع ناگهانی با تب ۳۸ درجه به بالا ، درد عضلانی، ضعف و احساس سرما و لرز از جمله علائم ابتلا به آنفولانزا به شمار می رود اما در شیرخواران و کودکان همراه با اسهال، استفراغ، شیرنخوردن، مشکل تنفسی، گرفتگی صدا، درد شکم، عفونت ریوی و التهاب برونش ها می باشد.

استاد گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: عوارض  بیماری ممکن است به صورت اختلالات تنفسی، بیماری شدید ریوی، عفونت و التهاب گوش میانی، سینوزیت، نارسایی تنفسی و ورم مغز هم چنین التهاب حنجره و ... باشد.

وی رعایت بهداشت فردی و عمومی را از راهکارهای اولیه پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا عنوان کرد و گفت: افراد در صورت ابتلا باید مراقب باشند که بیماری به دیگران انتقال نیابد به طوری که علاوه بر شست و شوی دستها در طول روز هنگام سرفه و عطسه از دستمال استفاده کنند و جلوی دهان خود را بگیرد، از ماسک استفاده شود و از تغذیه خوب استفاده نمایند و در زمان بروز علائم بجای خوددرمانی به مرکز درمانی و پزشک مراجعه کنند.

{jcomments on}