عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دانشگاه های برتر در حوزه ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان است

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به بخش های متفاوت خدمات رفاهی به دانشجویان اظهار کرد: در بحث خدمات رفاهی، این دانشگاه در ردیف دانشگاه های برتر تیپ یک کشور به شمار می رود.

دکتر امیررضا صالح مقدم در گفتگو با وب دا، با اشاره به اینکه رییس دانشگاه حمایت و تاکید جدی بر توسعه خدمات رفاهی دانشجویان و برنامه های این حوزه دارد خاطر نشان کرد: در بخش خوابگاهی پس از بازسازی و نوسازی کامل خوابگاه پسرانه بوستان و تعمیرات عمومی و رنگ آمیزی خوابگاه های بهارستان ۲ و ۳ شرایط مناسب برای اسکان دانشجویان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده به تمامی دانشجویان متقاضی خدمات اسکان خوابگاهی ارائه شده است اظهار کرد: حتی به دانشجویان واحد بین الملل و دوره های تحصیلات تکمیلی و رزیدنت های بالینی متقاضی خوابگاه دانشجویی نیز سرویس های اسکان ارائه شده بگونه ای که در حال حاضر هیچ دانشجوی منتظر اسکان خوابگاهی نداریم.

دکتر صالح مقدم اظهار داشت: در سطح هتلینگ خوابگاه ها تعمیرات سرویس های بهداشتی، رنگ آمیزی محیط خوابگاه ها، تعویض موکت همه اتاق ها، شستشوی فرش ها و بهسازی سیستم اینترنت و وایرلس خوابگاهی انجام شده و به همین طریق بخشی از امکانات شامل یخچال، جاروبرقی، اتو و فرش نیز در اختیار خوابگاه های واحدهای اقماری دانشگاه قرار گرفته است.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص بخش تغذیه دانشجویی تصریح کرد: در بخش تغذیه دانشجویی با توجه به تمهیدات صورت گرفته از ابتدای نیم سال تحصیلی وعده های صبحانه، ناهار و شام برای دانشجویان خوابگاهی با سه منوی غذای متفاوت در هر وعده ارائه می شود.

وی افزود: نوبت ناهار برای همه دانشجویان دانشگاه برنامه ریزی شده است و بطور میانگین در وعده ناهار بیش از چهار هزار پرس غذا و در نوبت های صبحانه و شام حدود دو هزار پرس غذا طبخ و ارائه می شود.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری با توجه به درخواست دانشجویان و هماهنگی شورای صنفی دانشجویی ارائه غذای نیم پرس نیز با هدف صرفه جویی در هزینه غذای دانشجویی و کنترل دور ریخت مازاد غذا به منوی غذاها اضافه شده که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است.

دکتر صالح مقدم با اشاره به بخش خدمات وام های دانشجویی نیز خاطرنشان کرد: در بخش خدمات وام های دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد همه وام ها و اعتبارات تخصیص صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت در اختیار دانشجویان قرار گرفته است و بصورت تقریبی به همه دانشجویان متقاضی وام های تحصیلی، ضروری، مسکن و ازدواج پرداخت شده ضمن اینکه همه دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه تحت پوشش بیمه حوادث دانشجویی قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت: همچنین در بخش حمل و نقل دانشجویی با برنامه ریزی انجام شده همه دانشجویان ساکن خوابگاه بصورت رایگان و در ساعات متعدد میان ۷ صبح تا ۹ شب به محیط های دانشکده ها و بیمارستان های آموزشی دانشگاه انتقال داده می شوند.

{jcomments on}