عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

بازدید معاون درمان وزارت بهداشت از مرکز قلب تهران

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی مرکز قلب تهران صبح روز چهارشنبه ۲۱ آذر ۹۷ دکتر جان بابایی، به همراه رئیس مرکز قلب تهران دکتر پورحسینی، معاون آموزشی مرکز دکتر سالاری فر و معاون درمان دکتر باقری از بخش های درمانی، بستری و پاراکلینیک، اداری و پشتیبانی مورد بازدید کرد.
دکتر پورحسینی و هیئت همراه در هر قسمت نسبت به معرفی و عملکرد آن توضیح لازم را ارائه داد. از جمله بخش های مورد بازدید، بخشهای CCU، ICUOH، کت لب، اورژانس، درمانگاه، سی تی اسکن، MRI، کتابخانه، بازتوانی قلبی، انفورماتیک و اکوی تخصصی بود. سپس در جلسه ای با حضور هیئت یادشده در دفتر رئیس مرکز، مطالب مطرح شده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در ابتدای این جلسه رئیس مرکز ضمن خوشامدگویی به معاون درمان وزارت بهداشت از حضور وی در مرکز قلب تقدیر به عمل آورد، سپس کلیپ معرفی مرکز قلب به نمایش درآمد و پس از آن دکتر پورحسینی اهم فعالیت ها و قابلیت های این مرکز فوق تخصصی را برشمرد. وی با توجه به انجام ۵ هزار مورد اعمال جراحی قلب باز در سال وانجام ۱۵ هزار مورد کیس های مختلف آنژیوگرافی و اقدامات مداخله ای که در بخش کت لب مرکز به انجام می رسد و همچنین حضور هزاران بیمار قلبی در بخش های مختلف بیمارستان از موارد مورد اشاره وی بود.
حضور اعضای هیئت علمی تمام وقت، رتبه های کشوری برد تخصصی و جراحی های قلب و عروق در بخش آموزش دستیاران تخصصی از دیگر مباحث ارائه شده رئیس مرکز قلب تهران بود. همچنین معرفی واحد پژوهش و دیتا بانکها و نیز مجله علمی مرکز قلب که به صورت فصلنامه چاپ و منتشر می شود در کنار طرح های پژوهشی شامل طرح کوهورت تهران از دیگر موارد توضیح داده شده بود.
دکتر پورحسینی همچنین نسبت به فعالیت های واحدهای مدیریت کیفیت و شاخص های کمی و کیفی آن، واحدهای رفاهی مرکز قلب، بخش های بازتوانی قلبی و عملکرد این واحد در تکمیل فرایند درمان، واحد داروخانه، مهندسی پزشکی، بخش های تصویر برداری، تاسیسات و غیره توضیح کاملی ارائه کرد که مورد توجه حاضرین قرار گرفت. دکتر سالاری فر نیز موارد لازم در بخش آموزش رزیدنتها و فلوشیپها و پرورش متخصصان رشته های قلب و عروق که در این مرکز تخصصی در کنار بخش درمان و تحقیقات به جامعه علمی کشور افزوده می شوند را بیان کرد. معاون آموزشی مرکز همچنین آمارهایی از تعداد فارغ التحصیلان در رشته های مختلف را بازگو کرد.
در ادامه دکتر جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت ضمن تقدیر از فعالیت ها و عملکرد قابل تحسین مرکز قلب، این بیمارستان را یکی از مهمترین مراکز تخصصی قلب و از افتخارات بخش درمانی کشور خواند و با خسته نباشید به همه همکاران و مجریان این مرکز خدمات ارزشمند آنان را ستود.
معاون درمان وزیر بهداشت کارآمدی و به روز بودن بیمارستان ها را از مهمترین موارد مورد نیاز در بخش های درمان، آموزش  و پژوهش در کشور خواند و تهیه بانک اطلاعات الکترونیک توسط واحد انفورماتیک را لازمه توسعه در این قسمت ها دانست.
وی تغییر و تجدید نظر در فرایند اعتبار سنجی برای روان تر شدن پروسه درمان را نیاز مهم در مدیریت کیفیت و اعتبار بخشی عنوان کرد و برای رفع برخی مشکلات اشاره شده توسط رئیس مرکز قلب، قول مساعدت و همکاری داد.