عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

تشریح اهم اقدامات مرکز بهداشت استان در هفته جاری

وبدا؛ سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری در ابتدا  از برگزاری جلسه آموزشی غربالگری سرطان سینه و دوران یائسگی ویژه پرسنل خانم شاغل در معاونت بهداشتی خبر داد.
به گزارش وبدا به نقل از روابط عمومی شکه؛ سید راشد جزایری افزود: این جلسه با همکاری واحد سلامت خانواده ، جمعیت و مدارس و با سخنرانی دکتر شیر محمدی متخصص بهداشت باروری برگزارشد.
وی تصریح کرد:  دکتر شیر محمدی در این جلسه با بیان اینکه سرطان سینه از سرطان های شایع در زنان می باشد که با تشخیص به موقع و درمان می توان از عوارض آن جلوگیری کرد ، بر معاینه هر فرد توسط خود  فرد تاکید  کرد.
جزایری گفت: همچنین وی، علاوه بر آموزش و چگونگی معاینه سینه توسط خود فرد در ادامه در مورد دوران یائسگی و عوارض و پیامدهای آن و اقداماتی که باید در این دوران انجام داد مطالبی را مطرح نمود.
رئیس مرکز بهداشت استان در ادامه از برگزاری، جلسه اجرای طرح کشوری پیشگیری از مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در جوانان خبر داد.
به گفته وی، این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس با شبکه های تابعه با حضور مدیر گروه سلامت خانواده ، جمعیت و مدارس ، کارشناس مسئول واحد مدارس ، جوانان و نوجوانان و کارشناس جوانان در بیستمین روز از آذر ماه سال جاری برگزار شد.
وی، برگزاری چهارمین کمیته سلامت روان و اعتیاد با حضور معاون فنی، اعضای کمیته و نمایندگانی از اداراتی نظیر سازمان بهزیستی ، هلال احمر،  کمیته امداد امام خمینی (ره) ، سازمان تبلیغات، نیروی انتظامی ، مسئولین سلامت روان شهرستانهای نه گانه و کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی را از دیگر برنامه های هفته جاری در مرکز بهداشت استان عنوان کرد.
وی ادامه داد: در این کمیته دکتر فیاضی روانپزشک و مشاور علمی  برنامه های سلامت  روان ،  در خصوص مبحث پیشگیری از رفتار خودکشی و آموزش مهارتهای زندگی و شاد زیستن  مطالبی را بیان نمود.
رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری گفت: جلسه بررسی نحوه ی انجام مراقبت ها و خدمات بهداشتی درمانی به دانش آموزان عشایری  نیز با حضور مسئولین آموزش و پرورش عشایری استان در هجدهمین روز از آذرماه سال جاری برگزار شد.
جزایری برگزاری جلسه امر به معروف و نهی از منکر با حضور کلیه کارکنان و سخنرانی آقای تاجی در هجدهمین روز از آذر ماه سال جاری ، برگزاری جلسه هماهنگی اجرای طرح پوشش شبانه روزی خدمات اوژانس دندانپزشکی مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی را از دیگر اقدامات مرکز بهداشت استان در هفته سوم از آذرماه ۹۷ برشمرد.