عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

ایران برای دومین بار میزبان کنگره بین المللی سیستم های کلان مقیاس محاسباتی و تحلیل کلان داده می شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه خوارزمی، کنگره TopHPC با همکاری کنسرسیوم بین المللی HPCC با سابقه ۲۶ ساله در اتحادیه اروپا، برای اولین بار در سال ۱۳۹۶ با حضور ۱۲ سخنران تراز اول بین المللی علمی و صنعتی، حمایت پنج سازمان بین المللی مرتبط، همچون شورای ملی تحقیقات ایتالیا و دریافت بازخوردهای بسیار مثبت داخلی و بینالمللی در ایران با محوریت دانشگاه خوارزمی و حمایت دانشگاه ها و شرکت های فعال این حوزه با موفقیت برگزارشد.
از محورهای اصلی این کنگره می توان به محاسبات با کارایی بالا (HPC)، کلان داده، تحلیل داده، محاسبات ابری، اینترنت اشیاء و محاسبات کوانتومی اشاره کرد. Springer به عنوان حامی رسمی این کنگره علمی مقالات پذیرفته شده را چاپ و در پایگاه های استنادی معتبر دنیا و ایران نمایه خواهد کرد.
دراین دوره از کنگره متخصصان تراز اول دنیا ایراد سخنرانی داشته و شرکت کنندگان امکان حضور در نمایشگاه تخصصی صنایع کلیدی حوزه تحلیل کلان داده و زیرساخت های آن را خواهند داشت.
از دیگر برنامه های این کنگره برگزاری کارگاه های تخصصی توسط افراد صاحب نام و فعال از صنایع خارج از کشور است تا شرکت کنندگان بتوانند ضمن کسب توانمندی مهارتی و شغلی در این حوزه، از تجربیات بازار بین الملل نیز مطلع شوند.
سیستم های محاسباتی با کارایی بالا و کلانداده بعنوان زیرساخت های کلیدی و عملیاتی در دنیا معرفی شده اند و در حوزه های مختلفی علوم و مهندسی چون نفت و گاز، خودروسازی، هواشناسی و همچنین حوزه های بانکداری و مدیریت و سلامت به کار گرفته می شوند.
ل.س ۴۲/ ر.ب ۴۵