عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن

گرامیداشت روز دانشجو در واحد رودهن

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، در این مراسم که با حضور مهندس صفری فرماندار شهرستان دماوند، حجت الاسلام سراج مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونان، استادان و جمع کثیری از دانشجویان برگزار شد دکتر حسن شهرکی پور رئیس واحد رودهن، ضمن خوش آمدگویی به مسئولین و دانشجویان، روز دانشجو را ، روز عدالت خواهی و استکبارستیزی دانست و گفت: واژه دانشجو، به اندازه کرامت و تقدسش، وسیع و پردامنه است و تنها یک عنوان  برای ورود به یک طبقه اجتماعی در جامعه نیست بلکه دانشجو بودن، یک مکتب است.

وی در ادامه افزود: خداوند را شاکریم که دانشجویان ایران اسلامی با تکیه بر روحیه آرمان‌خواهی و عدالت طلبی خود توانسته اند در برابر زیاده خواهی‌های استکبار جهانی ایستادگی کنند..

شهرکی پور تصریح کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی در سایه فرهنگِ ایستادگی توانست به پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف علمی دست یابد و بدون تردید روحیه استکبارستیزی و شجاعت در کنار هوش، خلاقیت و نوآوری دانشجویان عزیز کشورمان، نقشی تاثیرگذار در این موفقیت‌ها داشته است.

رئیس واحد رودهن اذعان داشت: شرط اصلى در تضمین موفقیت امروز و فرداى کشور، میزان برخوردارى دانشجویان از معنویات است و افتخار ما این است که کشور عزیزمان ایران از وجود جوانانی صاحب ایمان، فکر و خلاقیت برخوردار بوده است، جوانانی که با آگاهی و شناخت، شجاعت و عزم جدی توانسته‌اند کارهای مهم بسیاری را در حوزه‌های مختلف انجام دهند.

در ادامه این مراسم مهندس مجید صفری فرماندار شهرستان دماوند، ضمن پاسخ گویی به برخی انتقادات وارده از سوی دانشجویان حاضر در جلسه به تشریح اهداف و برنامه های در حوزه مطبوعه پرداخت و تصریح کرد: انتقاد حق دانشجو است و ما شهروندان یک جامعه زمانی به موفقیت می رسیم که بر روی نقاط مشترک خود کار کرده و تمرکز کنیم.

وی در ادامه افزود: زمانی که یک یا چند نفر از ما تعریف و تمجید می­کنند به آرامش میرسیم اما ارتقاء دانش فقط از طریق شنیدن نظر مخالف میسر است و ما در عمل به وظایف خود ثابت کرده ایم که این اصل را پذیرفته ایم.

صفری از دانشجویان عصر کنونی انقلاب نیز به نیکی یاد کرده و ابراز نمود: ۱۶ آذر۱۳۳۲ نقطه عطفی برای فعالیت جنبش دانشجویی به حساب می آید زیرا  بعد از این تاریخ سیل خروشانی از فعالیت های دانشجویی در ایران شکل گرفت و بعد از انقلاب نیز این جوانان و شهدای دانشجو بودند که با از خود گذشتگی، ایثار و مقاومت نگذاشتند وجبی از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

فرماندار شهرستان دماوند از دانشجویان خواست برای ادامه راه شهدای دانشجو، به خودسازی و تزکیه نفس بپردازند و در همین راستا جریان شناسی، بصیرت و دشمن شناسی را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند.

پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی دانشجویان توسط رئیس واحد، اجرای موسیقی زنده به همراه پذیرایی از دیگر بخش های این برنامه بود