عمومی | دانشگاه اصفهان

ضرورت برخورد با موسسات متخلف و مراکز جعل مدارک دانشگاهی در سطح استان

در نشست مشترک دبیر و کارشناسان هیات نظارت و ارزیابی استان اصفهان با اعضای اتحادیه دانشگاه ها و موسسات غیر دولتی بر ضرورت برخورد با موسسات متخلف و مراکز جعل مدارک دانشگاهی در سطح استان تاکید شد.

به گزارش وب سایت خبری uinews نشست مشترک دبیر و کارشناسان هیات نظارت و ارزیابی استان با اعضای اتحادیه دانشگاه ها و موسسات غیر دولتی صبح روز شنبه ۱۷ آذرماه در محل دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه اصفهان برگزار شد.

شایان ذکر است، در این نشست ابتدا دکتر سید حمید رضا شاوران ، دبیر هیات نظارت ، ارزیابی و تضمین کیفیت عتف استان اصفهان بر اساس آمار و اطلاعات جمع آوری شده گزارشی از وضعیت موسسات و دانشگاه های غیر دولتی و تعداد دانشجویان معرفی شده و ثبت نام شده تا سال ۱۳۹۶ ارائه کرد و افزود : کاهش تعداد دانشجو در سالهای اخیر از یک سو و پراکندگی رشته های دانشگاهی از سوی دیگر، ضرورت قطب بندی رشته های آموزشی در موسسات غیر دولتی توسط اتحادیه دانشگاه ها و موسسات غیر دولتی را دو چندان کرده است.

دکتر شاوران سپس ادامه داد ؛ همگرایی دانشگاه ها و موسسات غیر دولتی و برنامه ریزی منسجم و هدفمند برای گسترش رشته ها متناسب با نیازهای جامعه ، برنامه ششم توسعه و قابلیت ها و توانمندی های هر یک از موسسات ، شرایط گذر از این دوران تا رسیدن به دوره شروع اوج جمعیت دانشجویی را آسان تر و ماندگاری تعداد بیشتری از موسسات را در عرصه آموزش عالی تضمین خواهد کرد.

دبیر هیات نظارت ، ارزیابی و تضمین کیفیت عتف استان اصفهان با قدر شناسی از زحمات و تلاش های مدیران دانشگاه ها و موسسات غیر دولتی ، از این که علی رغم مشکلات اقتصادی ، فعالان این حوزه همچنان اعتلای آموزش عالی کشور را وجهه همت خویش قرار داده اند افزود: در حالی که سرمایه گذاران در عرصه آموزش عالی می توانستند سرمایه های خود را در دیگر بخش های اقتصادی بکارگیرند ، با امید به توسعه ، رشد و تعالی کشور توان و سرمایه خود را در این بخش به کار بسته اند .

دکتر شاوران در ادامه به اختصار گزارشی از فرایند شناسایی ، هماهنگی با مراجع قضایی و برخوردهای حقوقی با موسسات غیر مجاز و مراکزی که در سطح استان اصفهان اقدام به صدور مدارک دانشگاهی غیر قانونی و جعلی کرده اند داشت و بر عزم جدی هیات نظارت استان بر استمرار این رویه تاکید کرد .

خاطر نشان می سازد در این نشست همچنین هر یک از اعضای اتحادیه دانشگاه ها و موسسات غیر دولتی به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند و در پایان نشست در خصوص موضوعاتی چون نحوه اتصال موسسات غیر دولتی به سامانه اتوماسیون اداری دانشگاه اصفهان و همچنین روان سازی فرایند ثبت اطلاعات در سامانه HES توافقات لازم صورت گرفت.