عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کردستان

برگزاری مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه

برگزاری مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه سه‌شنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۷

مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، معاونین آموزشی، اجتماعی و دانشجویی فرهنگی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در دانشگاه و جمع کثیری از اساتید و دانشجویان و با سخنرانی دکتر سید هادی سید افقهی کارشناس مسائل سیاسی خاورمیانه و کاردار سابق ایران در لبنان در تالار ابن سینای دانشکده پزشکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وب دا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ابتدای این مراسم ضمن تبریک روز دانشجو، گفت: انشاالله همه لیاقت این را داشته باشیم که به راه شهدای دانشجویی قدم بگذاریم که در طول دوران انقلاب اسلامی، شامل سه دانشجوی شهید ۱۶ اذر سال ۱۳۳۲ و نیز همه شهدای دانشجویی که عاشق تحصیل بودند اما زمانی که خطری عشق بسیار بزرگتر آنها، یعنی ایران و انقلاب اسلامی ایران را تهدید می کرد با خونهای خود از آن پاسداری می کردند.

دکتر سیامک واحدی گفت: توجه به فضای کنونی جامعه کشورمان در مقایسه و ارتباط با جامعه جهانی بسیار جالب توجه و برای دوستان امیدوارکننده و برای دشمنانمان نگران کننده است زیرا سیر سعودی توسعه و پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران خیره کننده است و خوشبختانه این پیشرفت ها در سایه بهره مندی از جوانانی با بصیرت، با انگیزه و مسلمان حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه، همگان باید آگاه باشیم که ما در یک جنگ همه جانبه و واقعی با دشمنانمان مواجهه داریم، اضافه کرد: در این جنگ دو طرف سعی خواهند کرد قویترین نیروهای طرف مقابل را از کار بیندازد که جوانان مسلمان و انقلابی کشورمان مهمترین قدرت کشورمان هستند و برای همین دشمنان مان بر روی آنها تمرکز پیدا کرده اند.

رئیس دانشگاه گفت: الحمدلله جوانان کشورمان دارای بصیرت و بینش کافی جهت رویارویی با مشکلات و موانع هستند و به خوبی قدرت تشخیص دوست و دشمنان خود را دارند و به حول و قوه الهی ما در مقابل بدخواهان و دشمنانمان در منطقه و جهان پیروز خواهیم شد.

دکتر واحدی بیان داشت: همه ملت ما به مسلمان بودن، ایرانی بودن و انقلابی بودن افتخار می کنند و با گذشت بیش از چهار دهه از عمر با برکت نظام اسلامی در تمامی جبهه ها بر دشمنان غلبه کرده ایم.

گفتنی است در پایان این مراسم که با سخنرانی کارشناس مسائل خاورمیانه و اجرای موسیقی زنده نیز همراه بود، از دانشجویان برتر دانشگاه در عرصه های مختلف تجلیل و سپس به قید قرعه به چهل نفر از دانشجویان حاضر، کارت هدیه اهداء گردید.