عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کردستان

سخنرانی کارشناس مسائل سیاسی خاورمیانه و کاردار سابق ایران در لبنان در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه

سخنرانی کارشناس مسائل سیاسی خاورمیانه و کاردار سابق ایران در لبنان در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه سه‌شنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۷

دکتر سید هادی سید افقهی کارشناس مسائل سیاسی خاورمیانه و کاردار سابق ایران در لبنان در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کردستان سخنرانی کرد.

به گزارش خبرنگار وب دا، کارشناس مسائل سیاسی خاورمیانه و کاردار سابق ایران در لبنان در این مراسم ضمن تبریک روز دانشجو، بیان داشت: شرایط کشور ما یک شرایط ویژه است زیرا دشمنان انتظار داشتند مردم با تهدید و تحریم به خیابانها بیایند و بر ضد منافع خودشان اقدام نمایند ولی زمانی که به عمق بصیرت و اگاهی ملت ایران پی برده و متوجه شدند ملت ایران گول حرف های آنها را نمی خورند، عصبانی شده و حتی رئیس جمهور آمریکا ملت ایران را تروریست خواند.

دکتر سید هادی سید افقهی با بیان اینکه آمریکا دو خط قرمز دارد، افزود: یکی از خطوط قرمز آمریکاییها این است که آمریکا اول است بدین معنی که منافع آمریکا بر منافع تمام ملت ها و کشورها ارجحیت دارد و نیز منافع آنها بالاتر از معاهدات و قراردادهای بین الملل است که با همین استدلال دولت امریکا از اکثر سازمان ها و قراردادهای بین الملل یا خارج شده اند و یا قصد خروج از انها را دارند.

وی با بیان اینکه خط قرمز دوم امریکا، منطقه غرب آسیا است، اضافه کرد: حدود ۴۰ درصد منابع و انرژی های فسیلی دنیا در منطقه خاورمیانه قرار دارد و آمریکا بعد از پیروزی در جنگ جهانی دوم به شدت روی این منطقه حساس شده است و به نوعی منابع این منطقه را متعلق به خود می داند.

کاردار سابق کشورمان در لبنان با اشاره به اینکه آمریکا در منطقه خاورمیانه هدف گذاری کرده است، تصریح کرد: تجزیه کشورها بر اساس دین، مذهب، نژاد و قومیت، گسترش هژمون آمریکا درمناطق غرب اسیا و افریقا، تسلط آمریکا بر ذخایر و منابع انرزی منطقه و مقابله و سرکوب خیزش های اسلامی به رهبری جمهوری اسلامی ایران از جمله اهداف آمریکا در منطقه است.

دکتر سید افقهی با طرح این سوال که آیا آمریکا در خاورمیانه به موفقیت دست یافته است، پاسخ داد: نه، آمریکا در خاورمیانه هفت تریلیون دلار خرج کرده است ولی به اذعان خودشان به هیچ کدام از اهداف خود دست نیافته اند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در منطقه ما ۴۸ پایگاه نظامی هوایی، دریایی، زمینی و الکترونیک دارد، گفت: آمریکاییها ده هزار کیلومتر دورتر از خودشان با کشورهای حوزه خلیج فارس به مانور نظامی می پردازند و موجب ایجاد نا امنی می گردند اما در کمال تعجب هر زمان هر کدام از نیروهای دریایی ارتش یا سپاه جمهوری اسلامی در این منطقه به مانورهای نظامی تدافعی می پردازند هیاهوی تبلیغاتی راه می اندازند که ایران موجب ناامنی منطقه شده است.

کارشناس مسائل سیاسی خاورمیانه و کاردار سابق ایران در لبنان با بیان اینکه امریکا به هیچ کدام از تعاملات و معاملات های بین المللی پایبندی ندارد، گفت: شروط آمریکا برای مذاکره مجدد در برجام بسیار مضحک است زیرا هیچ کشور مستقلی قادر به پذیرش چنین شروطی نیست و یا اینکه این شروط از بنیان غلط و بر پایه داده ها و اظهارات متناقض و اشتباه است.

دکتر سید هادی سید افقهی با بیان این فرموده مقام معظم رهبری که "جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد"، افزود: پیش فرضهای مواجهه با امریکا جنگ، مذاکره و مقاومت و ایستادگی در برابر تحریم است که مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به خوبی مسیر را برایمان روشن نموده اند.

وی راهبردهای کشورمان در مقابل آمریکا را بیان و گفت: برآورد توان ایران(نظامی، سیاسی، حقوق و اقتصادی)، نفوذ استراتژیک ایران در جغرافیای مقاومت(سوریه، لبنان،یمن، فلسطین و عراق)، شکست نقشه های امریکا در غرب اسیا، همکاری ایران و کشورهای عضو و غیر عضو برجام از جمله راهبردهای دفاعی کشورمان است.

کاردار سابق کشورمان در لبنان در پایان گفت: با حول و قوه الهی و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ما بر امریکا پیروز خواهیم شد زیرا ما حق هستیم و حق همواره بر باطل پیروز خواهد شد.