عمومی | دانشگاه تهران

مراسم تکریم بازنشستگان دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، مراسم تکریم اعضای هیات علمی و کارکنان بازنشسته دانشگاه با حضور دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه، ۱۷ آذر ۱۳۹۷ در باشگاه دانشجویان برگزار شد.
دکتر سعید یزدانی، معاون اداری و مالی دانشگاه در سخنانی برگزاری این جلسه‌ها را تجلیل و قدردانی از همکارانی که عمر گران‌بهای خود را به خدمت به جامعه علمی کشور گذرانده‌اند دانست و گفت: «تکریم و احترام بازنشستگان و پیشکسوتان در فرهنگ ما ایرانیان یک سنت است و یک وظیفه. درواقع تقدیر از عزیزانی است که در ارتقا و اعتلای جامعه علمی کشور در سطح ملی و بین‌المللی نقش بسزایی ایفا کرده‌اند».
معاون اداری و مالی دانشگاه در ادامه افزود: «به‌سهم خودم و از طرف هیات‌رئیسه دانشگاه از کوشش و تلاش صادقانه شما عزیزان به عنوان گنجینه‌های سرشار از تجربه، دانش و تخصص دانشگاه تشکر می‌کنم و بدون شک موفقیت‌های امروز دانشگاه تهران در سطح ملی و بین‌المللی حاصل تلاش و زحمات شماست».
دکتر یزدانی با اشاره به اینکه بازنشستگی را نباید به‌عنوان پایان کار تلقی کرد گفت: «گرچه به ظاهر ارتباط کاری شما با دانشگاه قطع شده ولی کماکان عضوی از خانواده بزرگ دانشگاه هستید و خواهید بود، ما همواره در دانشگاه سعی داریم از تجربه‌های شما بهره‌مند باشیم».
وی با اشاره به آمار بازنشستگان سال ۱۳۹۶ تصریح کرد: «در سال گذشته تعداد ۱۴۹ بازنشسته داشتیم که ۵۵ نفر آنها هیات‌علمی و ۹۴ نفر کارمند بودند. در تلاش هستیم تا بستری فراهم شود که از این عزیزان استفاده بکنیم و انشاالله که نسل‌های آینده امانت‌دارهای خوبی برای حفظ جایگاه شما و ادامه‌دهنده راه شما باشند».
در ابتدای این مراسم دکتر محمدرضا حاتمی، مدیرکل منابع انسانی دانشگاه تهران، در سخنانی ضمن خوشامدگویی به حاضران گفت: «چنین مراسمی به افتخار سال‌ها خدمت این عزیزان در دانشگاه برگزار شده و امیدواریم مسئله بازنشستگی به عنوان پایان کار تلقی نشود چرا که پس از سال‌ها خدمت فرصتی فراهم می‌شود که به اموراتی که در سال‌های فعالیت و شاغل بودن نتوانستید انجام دهید هم‌اکنون فرصت دارید با فراغت بیشتر به آن بپردازید».
همچنین دو تن از اعضای بازنشسته هیات علمی و کارمندان در این مراسم به بیان خاطرات سال‌های خدمت خود در دانشگاه تهران پرداختند.
در پایان مراسم نیز هدایایی از سوی دانشگاه تهران به اعضای هیات‌علمی و کارمندان بازنشسته اهدا شد.