عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان کوهرنگ تشکیل شد

وبدا؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ گفت: روز دو شنبه مورخ دوازدهم آذرماه ۹۷، کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی با حضور فرماندار و کارشناسان محترم معاونت بهداشتی و اجتماعی و کلیه مدیران ادارات شهرستان کوهرنگ در محل سالن فرمانداری برگزار شد.
به گزارش وبدا به نقل از روابط عمومی شبکه؛ حشمت الله منصوری افزود: در ابتدای این کارگروه تخصصی، اهداف کارگروه سلامت وامنیت غذایی با محوریت (غذای سالم- جامعه سالم) بیان شد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم فرهنگ استفاده از غذاهای سالم و سنتی را در جامعه نهادینه کنیم و غذاهای صنعتی و فست فودها را که بدون شک با روشهای کاملاً غیر بهداشتی ساخته می شوند را از سبد غذایی مردم حذف کنیم، شاهد جامعه ای سالم و بانشاط خواهیم بود.
منصوری همچنین اشاره ای به ارتباط بیماری ها با رژیم غذایی نامناسب داشت و خاطر نشان کرد: مواد غذایی که ما در طول شبانه روز استفاده می کنیم ارتباط مستقیمی با سلامت بدن و یا ایجاد بیماریها دارد و نقش مواد غذایی در سلامتی و یا ایجاد بیماریها کاملاً بی بدیل است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ گفت: در ادامه جلسه نیز رئیس کارگروه سلامت وامنیت غذایی معاونت اجتماعی دانشگاه، در خصوص برنامه جامع سلامت و اجتماعی شدن سلامت در وزارت بهداشت و همچنین تشکیل مجمع سلامت شهرستان کوهرنگ مطالبی را بیان نمود.
وی افزود: نعمت الله عباسی در ادامه اظهار داشت: معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با سیاست تشکیل کانونهای سلامت محله، می تواند گام موثری در ارزیابی و رصد مشکلات بهداشتی و ارائه راه حلها توسط این کانونها بردارد.
به گفته منصوری، این کارگروه  با بحث و تبادل نظر و طرح سوالات مدیران ادارات شهرستان و پاسخ مسئولین به پایان رسید.