عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

اتاق بیلی جهت تست تکامل کودکان در مرکز کلینیک اطفال افتتاح شد+ عکس


سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد از افتتاح اتاق بیلی جهت تست تکامل کودکان زیر ۶ سال در مرکز کلینیک اطفال شهر یاسوج به همت واحد بهداشت خانواده مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد و مرکز بهداشت استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد، دکتر محسن مرادی گفت: با توجه به اهمیت غربالگری تکامل کودکان، شناسایی، ارجاع و مداخلات زود هنگام در اختلالات تکاملی کودکان، مراقبت های کودکان در دنیا مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به همین منظور آزمونهای غربالگری متعددی متناسب با حیطه های تکامل کودکان طراحی  و در در اختیار مراقبین بهداشت و سلامت کودکان کشورهای مختلف قرار گرفته است.

وی افزود: در راستای تشخیص قطعی مواردی که در آزمون های غربالگری به عنوان تاخیر تکامل ارجاع شده اند لازم است برای کودکان شناسایی شده تست تکاملی تشخیصی انجام گیرد.

مرادی خاطر نشان کرد: تست های تشخیصی متعددی در سطح جهانی وجود دارد که از جمله معتبرترین آنها تست  تکاملی بیلی(bailey یا Goldstandard) است و با استفاده از این ابزار پس از تشخیص قطعی اختلال تکاملی برای کودک ثبت می شود.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد افزود: هدف از افتتاح اتاق بیلی جهت تشخیص به موقع مشکلات تکاملی و تکمیل پرسشنامه های تکمیلی توسط کارشناسان بیلی و پزشکان معین اطفال شهرستان است.

وی یادآور شد: اتاق بیلی روزهای دوشنبه صبح در کلینیک اطفال یاسوج با حضور کارشناس بیلی و پزشک متخصص اطفال آماده ارائه خدمت به مردم است.

به گزارش وب دا؛ با حضور سرپرست و کارشناسان مرکز بهداشت استان و شهید دامیده شهرستان بویراحمد، سرپرست کلنیک اطفال و جمعی از متخصصان اطفال اتاق بیلی جهت تست تکامل کودکان در مرکز کلینیک اطفال افتتاح شد.۵_۷